Gå til innhold

Olympus Camedia E-20P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kameraet har en buffer som kan inneholde mellom 4 og 7 bilder, avhengig av hvilken modus du tar bilder i. I vanlig modus har bufferen plass til 4 bilder. Du kan da stille inn kameraet slik at du kan ta 3 bilder i sekundet, men etter at bilde nr. 4 er tatt må du vente til det er ledig plass i bufferet før du kan ta et nytt bilde.

 

Jeg har dette kameraet i tillegg til et Nikon kamera. På nikonkameraet kan jeg ta et bilde, og må deretter vente til bildet er skrevet til minnekortet før jeg kan ta neste bilde, noe som er kjedelig hvis det dukker opp et motiv i mellomtiden. Dette problemet har jeg ikke med Olympus-kameraet.

 

Har du fått en bra pris på kameraet du vurderer å kjøpe, og hva er innkludert i prisen?

Endret av Dromle
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg tror du skal tenke deg riktig godt om før du går til innkjøp av E-20N/P. (N = NTSC video - P =pal video) Husk dette er et kamera som ble lansert senhøstes 2001, og det har skjedd mye innen kameratekn. på disse årene. Med fare for å få E-20 brukere på nakken vil jeg likevel påstå at du gjør et mye bedre kamerakjøp ved enten å kjøpe C5060Z (halve prisen) eller C8080 hvis du først tenker Olympus.

Ankepunktet mot dette kameraet var var som du selv skriver, først og fremst aaaalt for lang lagringstid. Jeg syns du bør lese Phil Askey's og Jeff Keller's review og konklusjon før du bestemmer deg: http://www.dpreview.com/reviews/olympuse20/ og http://www.dcresource.com/reviews/olympus/...view/index.html

mvh

s-ki

Lenke til kommentar

Ingen bør kjøpe e20 i dag til veiledende pris. Men kommer man over et brukt til en fornuftig pris vil jeg si at det er et godt kjøp. Det er altfor mye fokus på megapixel i dag fremfor bildekvaliteten og bildestøyen som jeg synes er god på E20, spesielt bilder med lange lukkertider. Den største svakheten til E20 er lagringstiden, men hvis ikke du tar mer enn 4 bilder i løpet av kort tid er dette ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...