Gå til innhold

R9800 NON-PRO klokk


jonnor

Anbefalte innlegg

Har søkt og jeg finner ikke noen tråder om dette emnet så derfor lager jeg en. Vet at det ikke er så veldig mange derute som har R9800np men noen andre en meg må det da være...

 

Skriv her hva deres klokk er, hvilken kjøling dere bruker og hvilket kort det er. 3DMark hadde også vært kjekt å få inn.

 

 

Mitt R9800 klarer 420/320 på stock kjøling og det gir en score i 3DMark01SE på 18000. Om noen dager skal vannkjøling monteres og da håper jeg på 450 på core og 20000 i 3DMark.

 

 

PS: dette er en tråd KUN for R9800 NON PRO!

På forhånd takk...

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei NorthWave, er nok ikke flere en oss to i Norge med 9800 np men jeg ville ikke byttet mitt ut for noenting icon12.gif. Klokker mitt til 450 mhz Core og 360 (*2=720)mhz Ram. Bruker Swiftech GPU vannkjølingsblokk på core, kan gå høyere på rammen om jeg fester noen ribber på dem. Får 6504 poeng i 3DMark 2003, men da etter å ha flashet til Pro, har ingen bench-resultater fra før flashinga.

Lenke til kommentar

Ja, det har sin naturlige forklaring. Et Radeon 9800 NP kort er identisk med et PRO kort på alle punkter untatt rammen, her har ATI brukt brikker av lavere kvalitet som kun er spesifisert for 300mhz, dvs at alt over 300mhz overstiger grensen for hva rammen er lagd for å klare. Prøv med små ramsinks fra Microplex eller lag noen selv, tror det har mye å si ettersom (iallefall mine) brikker blir temmelig varme under bruk.

 

Forresten, ikke bry deg om 3DMark-artifacts, stabilitetstestingen bør gjøres i de spillene du bruker mest for det er jo tross alt de du overklokker for, ikke pga 3DMark vel?

Lenke til kommentar

Jeg kjører også med R9800 128mb ddr ram "non pro" mitt er fra Powercolor og med stock kjøling på gpu og limte ramsinks fra 3Dfx cool klokker det 432\380 uten problemer i min helt luft kjølte maskin.Men jeg flashet kortet mitt til pro i August 2003 og har ikke angret siden Jeg har r350 kjerne og Samsung 2,8ns ram og så klart 256 bit bus. som er likt det som er på pro utgaven. Anbefaler alle som kan til å teste det

Lenke til kommentar

Har sapphire 9800 np her..

kjører til vanlig på 418/324. Har ikke prøvd noe særlig mer, men den ene gangen jeg prøvde atitool var den oppe i over 430 på core.. minnet har jeg aldri prøvd mer enn 324...

Jeg har montert en zalman heatpipe og en 12db papst på kortet. Pga den ribben har jeg ikke fått sjekket hvilken minnetype jeg har :(

Lenke til kommentar

Hercules 9800 med standard* kjøling. Kjerne 435mhz, ram 355 mhz. Blir litt rare prikker etter noen timer med FarCry når minnet står på 360.

 

Får litt over 6300 i 3dmark03, med catalyst 4.6/4.7

 

*Standard Hercules kjøling, mao. masse kobber.

Lenke til kommentar

Prøvde litt lett klokking i dag på mitt sapphire 9800np-kort med Artic cooling-kjøler, som forøvrig er planslipt.

GPU nedte opppå 445 på GPU og 325 på minnet. Minnet kjører default på 290, så det er ikke akkurat mye å hente der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...