Gå til innhold

Burde jeg kjøpe ny vifte?


curunir

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med CPU-vifta mi. Den stoppet akkurat opp, og begynte ikke å gå igjen før jeg fikk restartet. Det har skjedd en gang tidligere. Er det noe galt med vifta, eller er det for eks SpeedFan (viftestyringsprog) som kan være skyldig??

 

Og tempen på cpu var oppe i 75 grader. Kan cpu'en ha tatt skade av det? Det varte ikke lenger enn 40 sek før jeg fikk skrudd på vifta igjen.

 

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

speedfan kan være skyldig hvis du får lov å justere turtallet på cpu vifta via programmet (altså må hk'et ditt støtte det, og vifta må være koblet til hk'et)

 

cpuen tar neppe skade av 75 grader - har vært borti folk med amd xp3200+ som sitter med så høy temp og ikke skjønner at maskina er ustabil :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe, ufint når vifta bare stopper. Det skjedde på den gamle PII maskina mi, alt jeg gjorde med den var bare og sveive den igang igjen med en finger. :D

 

Tror jeg ville fått panikk om det hadde skjedd nå.

 

Men cpuen tåler såpass, en amd takler vel nærmere 90 før den begynner og ta skade. Tror til og med tresholden på temp i bios ligger på 90 jeg. Og tro meg, da blir det liv i pc speakern din! he, he..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...