Gå til innhold

Effekt IT Service


Anbefalte innlegg

04.04.2004 bestillte jeg en FujitsuSiemens Amilo LapTop fra Norek. Da PC’en ankom viste det seg at den hadde alvorlige pixelfeil (grønn farge) som var svært fremtredende selv sett fra lang avstand.

her skulle du angret, ikke reklamert. får du en pc med pixelfeil, så bruk angrefristloven. dvs at du kan angre kjøpet og få pengene tilbake. når du så har fått pengene så kjøper du ny laptop - forhåpentligvis uten pixelfeil. :)

 

det er en mye mer komplisert prosess å få produktet rettet via reklamasjon, som er en annen måte å "rette problemet" på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
her skulle du angret, ikke reklamert. får du en pc med pixelfeil, så bruk angrefristloven. dvs at du kan angre kjøpet og få pengene tilbake. når du så har fått pengene så kjøper du ny laptop - forhåpentligvis uten pixelfeil. :)

 

det er en mye mer komplisert prosess å få produktet rettet via reklamasjon, som er en annen måte å "rette problemet" på.

Hvis du har kjøpt PCen gjennom Norek, så gjelder ikke angrefrist-loven, da Norek hovedsaklig driver med salg ut til bedrifter og forhandlere.

 

Så hvis du vil bruke angrefrist-loven må du evt. ta dette opp mot forhandler du har kjøpt igjennom. Har du kjøpt igjennom ditt eget firma er det lite du kan gjøre.

Lenke til kommentar

Hater effekt mere og mere etter hvert som tiden går... Sendte pcn inn for to uker siden. dvd-brenneren virker ikke og "seagate diagnostic tool" forteller meg at hd har "small error". Hd-problemene begynte med blåskjerm men etter formatering og reinstallasjon fungerte det igjen. kjørte hd-test og fant som sagt ut at det er noe galt med disken. Sender inn pcn og far til svar at det ikke er noe galt med hd. forteller dem at de må kjøre "seagate diagnotic tool" men det skjønner de tydligvis ikke..... :nei: De sier at de venter på ny brenner som er bestilt, men det er igrunn problemet som bekymerer meg minst. Virker som om de bare skal sende meg pcn tilbake igjen med samme error på hd bare fordi de ikke fant samme feilen som jeg fant. Da tar det vel ikke lang tid før jeg får blåskjerm igjen tenker jeg.... :cry:

Lenke til kommentar

Hvis du har kjørt diagnoseverktøyet til Seagate, har du vel også fått et resultat med feilbeskrivelse. Dette ville jeg da evt. informert Effekt om, samt Googlet etter feilbeskrivelsen.

 

Det kan jo være være noen sectors som er skadet, mens resten av harddisken fungerer fint?

Lenke til kommentar

Tok ikke print av feilbeskrivelsen. Det er jo de som har maskinen min nå. Men jeg fortalte selvfølgelig at jeg hadde fått "small error" som diagnoseverktøyet til Seagate kalte det. Denne testen tok jeg jo som sagt etter at jeg våknet opp en dag med blåskjerm og reinstallerte alt for å få det til å virke igjen. Da trodde jeg det var så enkelt at de kunne kjøre samme testen og kanskje da bare gi meg en ny disk?

Lenke til kommentar

Jepp. Dette er snakk om en hjemmepc-avtale og det følgte med en "full recovery" cd. Da blir maskinen akkurat lik som den dagen jeg fikk han.

 

Edit: Jeg hadde to harddisker også. Den andre harddisken var det ikke noe feil med. Grønt lys og bare velstand.

 

Hvorfor mener du det høres mer ut som en hardware-konflikt eller drivere som tuller det til?"

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Nei prøvde ikke den andre. Hadde lagt inn winxp pro (engelsk versjon) som hadde fungert problemfritt i et års tid da blåskjermen kom. Formaterte da og la inn den recovery cdn.

 

Får jeg tilbake pcn uten at de har fikset hd kan jeg jo prøve å skifte xp da før jeg sender den tilbake igjen..... :hrm:

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd det før du sendte den inn, men det er det jo så som med :)

 

Når det gjelder blåskjermene du får, vil jeg anbefale deg dette:

 

Gå inn på start -> kjør -> skriv eventvwr.msc -> trykk ok.

 

Gå inn på system og se oversikter over siste feil (rødt kryss). Dobbelt klikk på en av disse og se etter hendelse-id.

Noter ned dette nummeret, og søk etter dette på: http://www.eventid.net/search.asp

Lenke til kommentar

Jo hadde jeg fremdeles hatt pcn hadde jeg prøvd det. Men det er jo effekt som har den! Derfor kan jeg jo ikke prøve det før jeg får den tilbake igjen.

 

Det er vel heller ikke så lett å sjekke hendelsesforløpet på en maskin som er formatert? Jeg fikk ikke blåskjermer. Bare blåskjerm. Det skjedde etter en jeg hadde hatt en god natts søvn.

 

Våknet. Skrudde på maskinen.... Blåskjerm før jeg kom til der jeg skiver passordet mitt. Prøvde safemodus. Samme tingen skjedde. Ringte supporttelefonen. De hadde ingen gode ideer.... Kjørte seagete diagnostic. Fikk svar fra den at det var noe seriøst galt med hd. Så jeg hadde ikke noe annet valg enn å reinnstallere. Da så alt bra ut. Kjørte seagate diagnostic igjen. Small error var meldingen jeg fikk da. (så det hadde bedret seg fra serius error) Ringte support igjen. De sa jeg måtte sende den inn.

 

*puh* sliten etter å forklare ;)

Lenke til kommentar

Brukerfeil meg et visst sted.....:realmad: Jeg har ikke blåskjerm mer nå har jeg sagt. Kan ikke lese av den da. Dessuten hadde jeg ikke skrudd av funksjonen som gjorde at den ikke restartet seg. Gikk ikke ann å lese blåskjermen før den var borte igjen. Hvordan forklarer du da at det fremdeles blir oppfattet feil fra seagate diagnostic? Er det feil i recovery cdn da mener du?

Lenke til kommentar

Neida, ikke ta det personlig, det er bare statististisk sett :)

 

At Seagate raporterer problemer kan jo bare være en filleting som f.eks. bad sector som jeg sa tidligere, men det du skulle gjort var å notere deg ned fullstendig feilbeskrivelse.

 

Men men, du får bare avvente og se hva Effekt kommer frem til.

Lenke til kommentar

Har jo snakket med de et par ganger. Først sendte de meg en sms der det sto at pcn var "ferdig feilsøkt og at forventet leveringsdato var 15.07. Mere info på web"

 

Jeg gikk på effekt.no og kikket men forsto ikke hvordan jeg skulle få noe mere info av den websiden. Hadde misforstått den smsen litt og trodde pc var ferdig reparert. Ringte og spurte om jeg kunne hente den isteden for at de skulle sende den. (fikk smsen den 12.07. Tenkte det var unødvendig å kaste bort tre dager i frakt) De forklarte meg at den bare var fredig feilsøkt. Ikke ferdig reparert. Det var jo greit nok.

 

Spurte om hva som hadde vært galt med hd men de sa de hadde kjørt hd-test uten å funnet feil. Jeg ba dem da å kjøre Seagate diagnostic isteden. Ny brenner var bestilt. Den var tydligvis gåen.

 

Ringte igjen i dag og spurte hvordan det gikk. De hadde jo tross alt sagt at "beregnet leveringstid er 15.07" Karen jeg snakket med i dag sa at brenneren ikke hadde kommet og at han ikke kunne forstå at de hadde sendt meg en sms med intrykk om så kjapp leveringstid. Han sa også at de ikke hadde sjekket HD igjen, men at det lå et notat inne om det.

 

Grunnen til at jeg ikke noterte hele den remsen som seagate diagnostic gav meg var jo at jeg regnet med at de kom til å kjøre samme testen og få samme feilsvar uansett.

 

Det som irriterte meg mest i denne saken var jo det faktum at de sier at de skal levere den i dag mens han jeg snakker med i dag sier at de som har sendt meg den smsen ikke kan ha vært helt gode :(

 

Dessuten har jeg jo lest mindre gode ting om effekt IT her på forumet nå etter at jeg sendte den inn. Det har jo hjulpet meg til å bli litt irritert på forskudd. Når det først skjer noe uforutsett da koker det gjerne over.

Lenke til kommentar
Brukerfeil meg et visst sted.....:realmad: Jeg har ikke blåskjerm mer nå har jeg sagt. Kan ikke lese av den da. Dessuten hadde jeg ikke skrudd av funksjonen som gjorde at den ikke restartet seg. Gikk ikke ann å lese blåskjermen før den var borte igjen. Hvordan forklarer du da at det fremdeles blir oppfattet feil fra seagate diagnostic? Er det feil i recovery cdn da mener du?

Ca. 2 av 10 har rett og slett feil fra leverandør eller garantisak på gang.....

Lenke til kommentar

Jarmo:Gjentok du deg ikke bare nå da? Vet jeg har gjort det selv i denne tråden, men ditt siste inlegg forsto jeg desverre ikke. Ihvertfall ikke hvis det var meningen at det skulle inneholde mere informasjon :dontgetit:

 

MrBlueJack: Nei jeg fikk bare et referansenummer. Prøvde å se på effekt sine sider men forsto det slik at man måtte ha et kundenummer for å se på utvikling der. Og det har ikke jeg.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...