Lurifaksen Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 (endret) Ah, så du er altså bare uintelligent. Moving right along... Og vitsen med den totalt unødvendige kommentaren var? Endret 24. juli 2004 av GeeZuZz
hyp3z Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Når jeg går utenom router, og kobler meg direkte på modemet så går det bedre.. ca. 40kB/s i gjennomsnitt ved bruk av Az-klienten. Har for ordens skyld også deaktivert WinXP firewall'en. Et viktig clue er også å regne ut 80% av max upload-hastighet, og sette dette som max-limit i klientprogrammet. Men selv merker jeg store svingninger i hastigheten når jeg i det hele tatt bruker nettet mens jeg henter ned..
F.V Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Er denne diskusjonen lovlig da? Da må no ann vera vell. da går jo ant og laste ned lovlige ting på DC++ eller bittorentprogram.
taleg Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Hm.. med telenor 2048/256 og bittornado (ikke åpne porter) så får jeg max 10-30 Kb/s.. med portene 6881 til 6999 åpne og så lenge jeg ikke seeder med mer en 20Kb/s så får jeg som regel rundt 100 Kb/s og av og til opp til ca 200 Kb/s Har testet det samme på skolen som har 100 Mb linje og max da var det vel rundt 4000 Kb/s.. dvs en Linux distro cd på cd 3 min.. det var gøy det... Med alle portene åpne kan jeg fint dra ned f.eks fedora 2(alle cdene) samtidig når jeg sitter hjemme.. da fordeles hele båndbreden på klientene.. i snitt ca 60 Kb/s, max 194 Kb/s), upload er satt til 5 Kb/s.. når de er ferdig lastet ned så øker jeg uploaden og seeder til jeg jeg får et smilefjes.. (share rating på 1.+) Lot et par stå på mens jeg var vekk på ferie... share rating på 300-1000.. festlig Få åpnet portene og sjekke at isp ikke tuller med de og problemet skal være løst.
angry_norwegian Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 (endret) Jeg sitter fortsatt med 10kbps ned etter å ha gjort alle endringer dette forumet anbefaler. Jeg kjører btdownloadgui.exe har catch 3200/640 sitter ikke bak router begrenset opphastighet til 40, 50 og 64 kbps satt startport til 6900 åpnet portene 6881-6999 tcp i Kerio Firewall, begge veier latt det stå over natten sjekket at jeg er tilkoblet peers laster bare ned en fil Torrenten som det gjelder er funnet på piratebay. ER det noe jeg har glemt nå? eller HVA har jeg glemt? noe må det være. Endret 18. juni 2005 av o-haavard
Tha_Zaynt Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Bittorrent garanterer ikke full speed selv om alle innstillingene er riktig. For at du skal oppnå dette må det være nok seeders som sender ut like fort som tilkoblingen din tillater.
angry_norwegian Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Bittorrent garanterer ikke full speed selv om alle innstillingene er riktig. For at du skal oppnå dette må det være nok seeders som sender ut like fort som tilkoblingen din tillater. Herregud, jeg skjønner da såpass. Skulle liksom bittorrent trylle frem filene som en belønning for at jeg har gjort det riktig? Men dette har foregått over et par dager, med forskjellige torrents, med mange eller få peers, og akkurat nå har jeg 10kBps med 2 seeders tilkoblet, samt 2 leechere som har mer downloadet enn meg, og 3 andre leechere. Synes det bare er rart at det skulle tilsvare 10kBps.
zokra Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Bittorrent garanterer ikke full speed selv om alle innstillingene er riktig. For at du skal oppnå dette må det være nok seeders som sender ut like fort som tilkoblingen din tillater. Herregud, jeg skjønner da såpass. Skulle liksom bittorrent trylle frem filene som en belønning for at jeg har gjort det riktig? Men dette har foregått over et par dager, med forskjellige torrents, med mange eller få peers, og akkurat nå har jeg 10kBps med 2 seeders tilkoblet, samt 2 leechere som har mer downloadet enn meg, og 3 andre leechere. Synes det bare er rart at det skulle tilsvare 10kBps. Hvilken klient bruker du? Med bitcomet kan du se hvor fort de andre peersene laster ned, så du kan sammenlignede deg med noe
Skagen Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 (endret) Bittorrent er bajs... går alltid tregt... anbefaler heller dc++ Jeg har klart 691 kbytes/s med BitTorrent (Azureus). Synes ikke det er så gærnt. Tror man bare må konfigurer både router og klient riktig, så kan man få ganske mye ut av BT. Endret 18. juni 2005 av skag1
deleder Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Bittorrent er bajs... går alltid tregt... anbefaler heller dc++ Jeg har klart 691 kbytes/s med BitTorrent (Azureus). Synes ikke det er så gærnt. Tror man bare må konfigurer både router og klient riktig, så kan man få ganske mye ut av BT. Har jo bare noe og si på hvilken torrent det er. Jeg har f.eks sider der det alltid er MANGE ganger så mange seeders som leechers. Så f.eks 400 seeders og 10 leechers, da sier det seg selv at man makser linja. Særlig når MANGE av dem sitter med 10mbit ++
TeCh2pe Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 (endret) Litt offtopic... Har NextGenTel Echo (8032/864). Og når jeg bruker disse programmene så får jeg antall kbps. DC++ (oDC) = 1 - 150kbps = Suger. BiTtorrent (Azureus) = 1 - 600kbps = Veldig bra. NewsGroup (Giganews, newzBin) = 600- 800kbps = Knall! Og poenget var at DC suger... :!: Endret 18. juni 2005 av TeCh2pe
JohndoeMAKT Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Til dere som ikke får hastighet: Sett portene til f.eks 1000 - 1100, altså ikke de standard bittorrent portene. Nå som ABC ikke hash checker alt ved resume lenger syntes jeg den absoutt er den beste klienten. Remote ABC og ABC-PHP er også kjekt.
angry_norwegian Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 *snippetisnapp* Hvilken klient bruker du? Med bitcomet kan du se hvor fort de andre peersene laster ned, så du kan sammenlignede deg med noe Underlig, skifta fra standard btdownloadgui til bitcomet, og da fikk jeg 50kBps etter noen minutter, der det før var 10kBps. Trodde ikke det skulle ha noe å si, men. Takk for tips.
PrayingMantis Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Med bittorrent går du inn på sider på nettet og finner ting du måtte ønske å laste ned. Så laster man ned en liten torrent fil, men man aner jo ikke om det er noen der og da som har denne filen. I DC++ ser man fysisk de filene man vil ha og kan starte og laste ned fra hvor god linje man måtte ønske. Har vært utrolig mange ganger jeg laster ned en god del torrent filer, for så og finne ut at de filene kunne jeg bare drømme om å få ned. Skal man bare ha muligheten til å kunne laste ned de mest populære filene ? Det er hva som er tilfellet. En annen ting. Jeg har vært innom litt av hvert torrent sider og det er jo 99% piss der, ting jeg aldri engang har hørt om før. Bittorrent kan suge en lang en for det er det verste møkkagreiene jeg har prøvd. Sitter selv med en modda versjon av Revconnect som blir gjenkjent som DC++. Jeg kan av den grunn få utnyttet multiple sources og slippe maset fra enkelte hub'er som ikke liker Revconnect. DC++ er best fordi man selvsagt går inn på svenske hub'er der man vet at det finnes en del bra linjer.
JimL Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Sitter selv med en modda versjon av Revconnect som blir gjenkjent som DC++. Jeg kan av den grunn få utnyttet multiple sources og slippe maset fra enkelte hub'er som ikke liker Revconnect. DC++ er best fordi man selvsagt går inn på svenske hub'er der man vet at det finnes en del bra linjer. Dette er løsningen jeg har vært forelska i en stund. Så absolutt den greieste måten å få hamstra litt "stæsh" på, i mine øyne da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå