Gå til innhold

Jeg klarer ikke bestemme meg


orb

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her å skal kjøpe meg en laptop. Har mine kravspesifikasjoner, men klarer ikke å bestemme meg. Jeg har vært innom alle merkene, tilogmed Zepto fanget min interesse. Så jeg trenger gode råd...

 

Krav:

p3 mobile 1-1,2 ghz. speed step

min. 256 ram

30-40 gb. hd

32 mb. skjermkort

13,3-14,1 skjerm (helst 1400x1024, men intet must)

10/100mbit nettverk

irda

dvd og floppy

 

Har funnet mange PC-er med disse spesifikasjonene, billige er de også...Men problemet er at jeg ønsker en LETT og TYNN pc. Med dette mener jeg under 2,8kg og minimum 3 cm tykk.

 

Hadde egentlig bestemt meg for Compaq n600c 1,2 ghz, men da denne ikke hadde floppy som standard ombestemte jeg meg. Har også sett på Acer 364, men prisen på denne er litt drøy.

 

Så jeg trenger tips..

 

mvh

Lasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke se på zepto 2001? Har ikke prøvd denne selv, men den ser jo ut til å møte alle kravene dine. Evnt. Dell 4100 også.

 

Hva skal du med diskettstasjon? de fleste har jo dette som ekstern løsning, hvis du skal ha det integrert må du regne med en større og tyngre pc.. Personlig bruker jeg aldri diskettstasjonene og fatter ikke hvorfor det fortsatt leveres internt i noen bærbare..

Lenke til kommentar

Jeg kan trygt anbefale Dell Inspiron 4100... Den går som en drøm.... Nvidiakortet er kanskje ikke det ABSOLUTT beste du får i dag, men det holder til Ghost Recon. Der satte jeg ned kvaliteten bitte litt (fra max til medium på én ting), og nå flyter spillet som bare det i 1400*1050.

 

Diskettstasjon er også inkludert... Har ikke brukt den noe særlig til annet enn å lage nettverksinnstillinger til andre maskiner.

 

Men det beste med 4100 er helt klart skjermen... Krystallklar! Lurte på om jeg skulle gå til anskaffelse av ekstern skjerm, siden den bare er på 14.1 ", men når jeg slo den på første gang innså jeg at jeg heller kunne bruke de pengene på noe annet... OVERLEGEN SKJERM...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bruker en dell inspioron 4100 her nå. Med p3m, 256 mb ram, wlan og ati mobility radeon 16mb.

 

Dette er en jobb pc og ikke spill pc. Men skjermkortet var raskere enn forventet. Tilsvarer ca geforce 2mx i ytelse. to skjerms løsningen er også meget god med dette skjermkortet.

 

Synes også skjermen er meget god (14,1" 1400X1024). Og størrelsen er også meget god.

 

Maskinen er veldig stillegående, og de få gangene viften skrur seg på hører man den såvidt. Iallefall mye bedre maskin en fujitsu siemens amilo D, som bråker veldig mye i forhold. Det eneste negative er ibm harddisken som fulgte med denne, den lager litt mer bråk enn f.eks toshiba sine.

 

Men da skal det være sagt at den andre 4100 maskinen vi har, har en toshiba harddisk og bråker litt mindre. Alt i alt er jeg svært fornøyd med kvaliteten på dell sine maskiner, og delevis fornøyd med leveringen. Det er ganske så irriterende å vente i ca 2 uker på maskinen sin, istedet for å dra til en butikk for å få den med en gang.

 

En annen positiv ting med 4100 serien er batterilevetiden. Jeg klarer fint 3-4 timer hvis jeg surfer over wlan eller gjør ting i word/excel/access.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...