Gå til innhold

1557GLS fra Netshop


Anbefalte innlegg

Nå her jeg en 1557GLS fra Netshop i mitt fang. Fikk den i dag!

Denne maskinen har disse spesifikasjonene:

1.7GHz "Dothan"

512 MB RAM

60 GB 7200 RPM Harddisk

128 MB 9700 Radeon skjermkort

DVD+RW 4X

Wireless Lan 54Mbit

+ alt det andre standardgreiene som følger med 1557 modellene

 

Maskinen er helt konge! Den er så og si lydløs og har en god skjerm.

Jeg har ikke funnet noen døde pixler. Maskinen virker stabil og den ser bra ut.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, men dere får komme med spørsmål så skal jeg svare så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteriet og batterilevetid er i høyeste grad interessant, og en meget viktig del av maskinens helhet.

 

Ellers: vri litt på skjermen, kjenn om "kabinettet" er stabilt. Gir det IBM følelsen, eller er det mere acer følelsen?

 

Dersom 1557 er bygget på ordentlig vis vurderer jeg å anbefale den til et par bekjente som er på utkikk etter skikkelig laptop.

 

DrE

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre ikke testet ut batteritiden enda..

Ellers så virker maskinen solid. Nå vet ikke jeg åssen IBM maskinene er bygget, men jeg regner med at kvalitetsfølelsen på en IBM bærbar er mer utpreget enn på en 1557.. For de som er ute etter en billig og bra laptop, så vil jeg anbefale en 1557.. Skjermen er nok ikke av de mest solide siden den er laget av plast, men den funker til mitt bruk. Men jeg vil uansett anbefale maskinen..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bøyer plasten seg når du trykker på den? Tror du den vil tåle å ligge bakerst i en sekk?

 

Hvor mye bråker den? Går det an å ha den i en lesesal?

 

Hvordan er tastaturet? Behagelig å skrive på?

 

Dersom du har prøvd en Multicom G556E (eller tilsvarende), hvordan er de i forhold til hverandre?

Lenke til kommentar
Nå her jeg en 1557GLS fra Netshop i mitt fang. Fikk den i dag!

Denne maskinen har disse spesifikasjonene:

1.7GHz "Dothan"

512 MB RAM

60 GB 7200 RPM Harddisk

128 MB 9700 Radeon skjermkort

DVD+RW 4X

Wireless Lan 54Mbit

+ alt det andre standardgreiene som følger med 1557 modellene

 

Maskinen er helt konge! Den er så og si lydløs og har en god skjerm.

Jeg har ikke funnet noen døde pixler. Maskinen virker stabil og den ser bra ut.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, men dere får komme med spørsmål så skal jeg svare så godt jeg kan.

Hei

 

Har identisk laptop som deg, blir din veldig varm etter 45 minutters krevende spilling?

Lenke til kommentar

Vurderer samme maskinen selv. Blir en del skolearbeid og spill tenker jeg.

 

Edit: hvordan er ati 9700 kortet vs et 9700 pro til stasjonær pc? Finnes det noen tester vs stasjonære PCer?

 

Skal jeg ha bærbar så er det hovedsaklig for skolearbeid, men muligheten for spill må være der. :whistle:

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Tenker på at det er 7200 RPM-disk versus den mer vanlige (og antaklig mer stillegående?) 5400 RPM-disken...

Mener å ha lest at forskjellen fra 5400 opp til 7200 ikke er spesielt merkbar i forhold til fra 4200 opp til 5400. Jeg ville personlig ikke brydd meg for mye om det var 5400 eller 7200.

Lenke til kommentar
Edit: hvordan er ati 9700 kortet vs et 9700 pro til stasjonær pc? Finnes det noen tester vs stasjonære PCer?

 

Skal jeg ha bærbar så er det hovedsaklig for skolearbeid, men muligheten for spill må være der. :whistle:

9700 Mobile er egentlig bare en forbedret versjon av kjernen til 9600, så den når ikke helt opp til 9700kortene for stasjonære .. Men er nå det beste på markedet for notebooks, så det duger absolutt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...