Gå til innhold

modding av et gammelt IBM? kabinett.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når du ska lakke så må du begynne å spraye utafor der du skal lakke, viss du sjønner, og du må ikke vere alt for nerme, aller helst så bør du ta 3 lag med 1 -> 2 timers mellom rom, da blir det finest.. viss du pusser kassen med sandpapir eller sandblåser den så får du vekk den gamle lakken og du får bedre resultat..

Lenke til kommentar
,17/07/2004 : 21:17]når du ska lakke så må du begynne å spraye utafor der du skal lakke, viss du sjønner, og du må ikke vere alt for nerme, aller helst så bør du ta 3 lag med 1 -> 2 timers mellom rom, da blir det finest.. viss du pusser kassen med sandpapir eller sandblåser den så får du vekk den gamle lakken og du får bedre resultat..

.. og så kan man også lese en god guide om hvordan en får til en skikkelig lakkjobb: link

Lenke til kommentar

her kommer en liten bilde update! (på tide)

 

 

her har jeg skjert ut vinduet med vinkelsliper. (hjørnene skal skjøres med stikksag)

My Webpage

 

her har jeg fått ut hele vinduet.

My Webpage

 

bilde sett fra front.

My Webpage

 

har også pusset hele kassa med pusse maskin, å lakket på ny, men har kje fått bilder ennå. (en kompis jobber med saken) så bilder av det kommer i løpet av kvelden!

 

MVH Pringles :thumbup:

Endret av pringles^
Lenke til kommentar

Kan jeg være helt ærlig???

 

Det som som det er nå er noe av det mest Jalla jeg har sett, og det ser heller ikke spesielt fint ut med masse maling som er skarapa vekk. :innocent:

 

Men til litt tipsing da :thumbup:

 

Puss ned kabinettet igjen. Spray på litt og litt. Ta deg god tid ikke spray på mye av gangen. Når du ser at det danner seg malings-pytter så STOPP. Husk å hold spray-boksen 20-40 cm unna der du skal spraye. Husk at det er bedre å spraye flere lag :thumbup:

Lenke til kommentar
Kan jeg være helt ærlig???

 

Det som som det er nå er noe av det mest Jalla jeg har sett, og det ser heller ikke spesielt fint ut med masse maling som er skarapa vekk. :innocent:

 

Men til litt tipsing da :thumbup:

 

Puss ned kabinettet igjen. Spray på litt og litt. Ta deg god tid ikke spray på mye av gangen. Når du ser at det danner seg malings-pytter så STOPP. Husk å hold spray-boksen 20-40 cm unna der du skal spraye. Husk at det er bedre å spraye flere lag :thumbup:

Det står jo på updaten at han har gjordt det !

Lenke til kommentar
Bra prosjekt, men du må lakke bedre. Se i guidene som er postet her. Og. du må grunne.

Bra prosjekt, men du må lakke bedre. Se i guidene som er postet her. Og. du må grunne.

 

STÅR PÅ UPDATEN AT EG HAR PUSSA NER ALT LAKKEN OG LAKKA PÅ NY!!!

Tips: LES BEDRE!!!!!

 

mvh Pringles

Lenke til kommentar
STÅR PÅ UPDATEN AT EG HAR PUSSA NER ALT LAKKEN OG LAKKA PÅ NY!!!

Tips: LES BEDRE!!!!!

"Roping" (overdreven bruk av caps) er unødvendig og fører normalt til økning av advarselsgrafen... selv om du er sinna på noen.

 

I tillegg er det folk her som prøver å hjelpe deg. Meget uhøflig av deg å kjefte på de for å prøve å hjelpe deg. Slikt gjør seg ikke i ett seriøst forum. Tenk litt over det når du har fått roet deg ned litt.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Bra prosjekt, men du må lakke bedre. Se i guidene som er postet her. Og. du må grunne.

... en del kjeft

STÅR PÅ UPDATEN AT EG HAR PUSSA NER ALT LAKKEN OG LAKKA PÅ NY!!!

Tips: LES BEDRE!!!!!

...

Rolig.

Nå prøvde jeg å oppmuntre deg til å fortsette med modden din. Jeg hadde sett på alle bildene du hadde lagt ut og det så ikke ut som du hadde gjort en god lakkejobb på noen av bildene. Malingen flasser jo av. Dette tyder på at du har gjort et dårlig arbeid med grunningen.

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...