Nilsen Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 litt kjipt det uhellet jah. er det slik at du skal lage føttene til kabinettet i plexi?
XenZor Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Bildet er av føttene til tanken. Det kommer snart et bilde til som vil gi en pekepinn på hvordan det kommer til å se ut. XenZor
Bofur Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Slik da er føttene til tanken ferdig grovkappet. Da er det foretatt en prøvesandblåsing av motiv. Som en ser så klarte maskeringen bestående av plastlaminat brasene. De grå feltene som synes, skyldes den forbannede limet fra laminatplasten. Skal prøve å fjerne det med Citrus Solvent, ettersom ekstrudert (klar) Acryl plast er følsom ovenfor White-sprit/rødsprit eller Isopropanol stor fare for at det blir misfarging. Heldigvis så har jeg denne prøvekaninen som jeg kan forgripe meg på
XenZor Skrevet 4. september 2004 Forfatter Skrevet 4. september 2004 Legger ut en liten update med bilder. Dette er ikke bilder av tanken ferdig montert, men vi skrudde i niplene og satt tanken løst i føttene for å få et intrykk av hvordan det kommer til å bli. Vi måtte jo teste hvordan det kommer til å se ut med tanken i kabinettet. Tror dette kommer til å bli bra, jeg. XenZor
Caliber Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Tror dette kommer til å bli bra, jeg. Og det tror jeg og... Lykke til videre, ser ut som et kjempeprosjekt så langt!
notalive Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 (endret) Keep on lykke til Endret 4. september 2004 av notalive
Billy_The_Kid Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 hvordan fikk du nicket ditt på sidevinduet.. skal bestille vindu fra koolpcmods var det de som gjorde det? i tillfelle hvordan fikk du de til å gjøre det, finner ingenting om det på sidene deres... takker på forhånd
XenZor Skrevet 4. september 2004 Forfatter Skrevet 4. september 2004 hvordan fikk du nicket ditt på sidevinduet.. skal bestille vindu fra koolpcmodsvar det de som gjorde det? i tillfelle hvordan fikk du de til å gjøre det, finner ingenting om det på sidene deres... takker på forhånd Det ser ikke ut til at de har den muligheten lenger. Før kunne du også sende dem et bilde som de laget på vinuet for deg, men jeg finner ikke den muligheten heller. Du kan jo sende dem en mail og spørre. XenZor
XenZor Skrevet 4. september 2004 Forfatter Skrevet 4. september 2004 Mini update: Bofur og jeg driver å jobber hjemme hos meg. Vi brukte citrus solvent til å vaske bort limrestene på testrøret. Det funka utmerket. XenZor
karamba Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Sandblåsinga blei jo svært flott! Hvilket utstyr brukte du? Profesjonellt utstyr, eller en slik liten billig sak man kobler på en liten kompressor? (dette inspirerte..)
XenZor Skrevet 4. september 2004 Forfatter Skrevet 4. september 2004 Sandblåsinga blei jo svært flott! Hvilket utstyr brukte du? Profesjonellt utstyr, eller en slik liten billig sak man kobler på en liten kompressor? (dette inspirerte..) Takker. Det er bare en prøve for å se om msakeringa fungerte, så den er ikke helt strøken i kantene. Det ferdige resultatet skal nok bli litt bedre. Det utstyret vi bruker er profesjonelt, men det kan gjøres like bra med en punktsandblåser og aluminiumssilikat. Alt kan kjøpes på Clas Ohlson. Her kommer en liten update: Vi er ferdige med å bore og gjenge opp føttene til tankene. Her er noen bilder av prosessen og det ferdige resultatet. Vi har ikke ei borstikke, så vi måtte finne en annen måte å feste bena på for boring. Så var det å gjenge opp. Til slutt det ferdige resultatet. Fire slike er nå ferdige. Det var nok alt for i dag, men i morgen kommer en ny dag. XenZor og Bofur
Herr Brun Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Omg! Jeg må bare si at det her kommer til å bli helt fantastisk! Snakk om gjennomført prosjekt! /me sikler! Skulle ønske jeg hadde slike skills Herr Brun
XenZor Skrevet 16. september 2004 Forfatter Skrevet 16. september 2004 Takk Herr Brun. Her kommer innspurten. Tankene er ferdig sandblåste, og slik ble resultatet. Neste steg er å skjære hull i toppen til påfyllingsnippelen. Vi kom over en slags hullsaks som gjør gjobben til en lek. Vi prøvde først på en ødelagt topp. Så var det å plassere radiatoren i toppen at kabinettet. Med toppdekselet på plass ble det ganske bra, synes vi da. Så var det bare å montere fanteriet. En stykk TDX på CPU. ' En stykk Maze4 på GPU, sammen med litt minnekjølere. Så var det trykktesting. Og til slutt ser det hele slik ut. XenZor og Bofur
Orbo Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Yay! Er dere snart ferdig nå? Den blei kul iallefall!
Dingot0m Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Utrolig bra prosjekt her, XenZor og Bofur. Toppdekselet ser jo helt nydelig ut, og nice jobb med vanntanken. Denne kommer jeg til å følge med på!
Nilsen Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Nydelig! Hva er det dere har i vannet? Det ser jo ut som saft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå