Gå til innhold

Prosjekt H2O - Lian-Li Update 16/9


Anbefalte innlegg

Jeg og bofur driver for tiden med en mod som håper skal bri bra.

Prosjektet startet egentlig for flere måneder siden, men det er ikke før i det siste at det har skjedd noe konkret.

 

Vårt utgangspunkt er to like Lian-Li PC75 som foreløpig er luftkjølte systemer.

 

Vi kom fram til at vi kun skulle vannkjøle CPU og GPU for å få best mulig kjøling og flow. Videre har vi valgt å bestille alt fra Danger Den untatt pumpe, som vi kjøper på Microplex.

 

Det vi skl gjøre for å få det til å se kult ut, er å lage en egen vanntank i plexi og å skjære ut et kult motiv i toppen av kassa hvor raddisen skal festes.

 

Arbeidstegninger for utskjæring i topp.

 

tegningtopp_tb.jpg

 

Tårnet ser ut som et skjellett uten deksler, men det kommer nok til å bli bra med ferdig topp.

 

kasseutopp_tb.jpg

 

Arbeidstegninger for tanken kommer så fort de er ferdige.

 

 

 

For mer detaljer se http://xenzor.net

 

XenZor og bofur

Endret av XenZor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvor mye tar de betalt for å sende til norge?

Det kosta oss nada i import/mva for plexi rutene ble sendt som gave ;) i fra Thepcmodshop.com. Aka koolpcmods.com. Fra vi bestilte til rutene kom i posten tok snaue 10 dager. Så per pers ble det ca 560kr inkl frakt. så trekker en fra 2x29USD så blir det ca 150-160kr i våres tillfelle. Må også legge til at det plexi glasset oser av kvalitet, i forrhold til det orginale til Lian-Li. Har ikke fått en eneste ripe i glasset, enda så mye tårnet er blitt transportert rundt. Big Up til thepcmodshop :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja nå har jeg tegningen klar. Takket være Bofur som er konge på DAC. :w00t:

 

Jeg regner med at tanken skal være ferdig i løpet av neste uke.

Litt oppsummering: Tanken lages av plexi med endestykker i rustfritt stål og noppelen på siden, skal brukes til påfylling.

 

tegning_vanntank_tb.jpg

 

Klikk for stort bilde.

 

Denne tanken skal festes på HK-plata og den er laget så lang som mulig for å få et så høyt trykk på vannet, som går inn på pumpa, som mulig. Dette for at pumpa skal jobbe så lett som mulig.

 

I morgen er toppdekselet ferdig. *gleder meg* :dribble:

Endret av XenZor
Lenke til kommentar

Nå er ednelig toppdekselet ferdig utskjært. :w00t:

Det gjenstår noe pussing, men det ser ganske bra ut. Må si at det var mer ugjevnheter etter skjæringa enn jeg hadde regnet med, men det er nesten helt strøkent etter et par timer med pussing.

 

Klikk for større bilde.

topp_tb.jpg

Lenke til kommentar

Takker!

Motivet er skjært ut med laser, men kantene ble ikke så jevne som jeg hadde trodd, men ikke verre enn at 2-3 timer med pussing gjorde kantene strøkne.

 

Radiatoren skal stå under dette dekselet.

 

Vi lurer litt på å sandblåse et motiv i vanntanken, men er ikke sikker på hvordan vi skal få til dette. Er det noen som beit? Hva skal vi maskere med som tåler sandblåsing, slik at motivet får skarpe fine kanter?

 

XenZor

Lenke til kommentar

du kan jo bare lage en mal i papp, så skjære den ut i metall... tror det er sterkt nok! mye arbeid men det blir hvertfall ikke ødelagt når man sandblåser! :D

 

EDIT: hvor i F****** fikk du tak i laser til å skjære med ? *misunnelig* :love:

Endret av kverna
Lenke til kommentar
du kan jo bare lage en mal i papp, så skjære den ut i metall... tror det er sterkt nok! mye arbeid men det blir hvertfall ikke ødelagt når man sandblåser! :D

 

EDIT: hvor i F****** fikk du tak i laser til å skjære med ? *misunnelig* :love:

Det går jo å lage et motiv i metall, men tanken skal lages av et rør med Ø40 mm. Så da må det være ei tynn plate som kan bøyes rundt tanken. Men det er en mulighet. Takker. :thumbup:

 

Utskjæringa ble ordna gjennom bekjentskaper. Men det kan ordnes av enkelte bedrifter, men det er ganske dyrt. Du kommer nok ikke ubder 1500 - 2000 kr. (vill gjetting) :blush:

 

 

XenZor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...