Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL folk som kaller Telenor Stjelehor, hva er poenget med d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mye dritt mot Telenor her og jeg er ganske enig i mye av det, men det er en ting jeg ikke fatter.

Hvordan får de det til i Sverige?

Hva er det som gjør at de kan selge tjenesten så mye billigere? Er telia et AS? men uansett så har vel ikke det så mye å si hvis at bredbånsfabrikken (som var det norske navnet, husker ikke det svenske) kan kjøre sinnsykt lave priser for ekstreme linjer.

Dette med at vi må ha telenor telefon ab. eller helst ISDN er ganske plagende. Det som også plager meg er StudentTilbud! Student = en som studerer ved en skole? MS student lisens = fra grunnskolen og opp... Telenor/NGT studentTilbud høyskoler og universiteter!! Jeg hater at de bruker STUDENT tilbud det er ganske misvisende spør du meg. Uansett hvor du går her i verden så betyr student forskjellige ting, kanskje ved buss selskaper så er det de etter ungdomskolen eller vidergående?

Alle har sin egen definisjon av ordet student.

Men, men vi lever i norge... vi produserer 1.9 barn pr kvinne, burde produsert minst 2.1. Dette vil si at normenn dør ut, innvandrerene tar over, og internett bilr derved billigere?

Lenke til kommentar

Det ble stillt nå ja??!! Snakker om deg som åpnet denne samtalen...

 

De som mener Telenor gjør en god jobb, er FUCKA i huet. Rett og slett. Det er et faktum at Telenor eller "Telehor", som jeg bruker å si, er alfor dårlige. De har jo **** meg monopol på alt!! Andre brebåndselskaper i norge betaler nesten 50% av det de de selv tar fra sine kunder til helvetes Telehor!! Hva **** er det for noe??!! Alikevel er de andre selskapene så godt bevarte i toppen at de leverer til en bra pris, på tross av Telehors grådige leieavtaler. Telehor tjener faktisk ikke bare på oss ADSL brukere. De tjener på de stakkars selskapene som for harde livet prøver å gi det norske folk bredbånd til en rimelig penge i tillegg!!

Sånne folk fortjener ikke å leve!!

Og værst av alt er det at vi ligger så langt etter...

Her diskuterer vi ADSL, mens land som Finland og Sverige sitter på feite SDSL-linjer og kanskje til og med VDSL-linjer!! Vet at vi har SDSL, men til en helvetes pris!!

 

Så til deg som begynte dette...

**** ta Telehor. Og **** ta alle de helvetes kundebehandlerne og den helvetes heismusikken jeg får hver gang det er noe med regninga mi. Hver eneste regning jeg har fått fra jeg fikk ADSL, har vært fucka. Alle sier jeg!!

 

De har videreført tidligere regninger jeg har betalt til nåværende regninger, og nå venter jeg på en ny regning igjen!!

 

Nei... saken er klar. Telehor er det mest forpulte selskapet som fins!! De hakke kompetanse til å levere det de skal!! Telehor gjør rett og slett Norge, (hvis ikke verden) til et levede mareritt!!

 

Og de stakkars menskene som her forsvarer Telehor, er i min mening like fucka som de blodsugerne borti Oslo.

 

DØD TIL TELEHOR!! MÅ DE BRENNE I HELVETE!!

 

Hvis noen fra Telehor leser dette, så skal dere vite at det her er et stakkas offer for deres brutalitet, som pines og har det vondt!! Hør oss for ****!! Skjønner dere ikke at folk blir gærne!!??

 

DERE VIL BRENNE I HELVETE!! Det DERE gjør, kan aldri tilgis!!

 

...(/)olof...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-23 00:03, wolof skrev:


Så til deg som begynte dette...

**** ta Telehor. Og **** ta alle de helvetes kundebehandlerne og den helvetes heismusikken jeg får hver gang det er noe med regninga mi. Hver eneste regning jeg har fått fra jeg fikk ADSL, har vært fucka. Alle sier jeg!!


De har videreført tidligere regninger jeg har betalt til nåværende regninger, og nå venter jeg på en ny regning igjen!!


Nei... saken er klar. Telehor er det mest forpulte selskapet som fins!! De hakke kompetanse til å levere det de skal!! Telehor gjør rett og slett Norge, (hvis ikke verden) til et levede mareritt!!


Og de stakkars menskene som her forsvarer Telehor, er i min mening like fucka som de blodsugerne borti Oslo.


DØD TIL TELEHOR!! MÅ DE BRENNE I HELVETE!!


Hvis noen fra Telehor leser dette, så skal dere vite at det her er et stakkas offer for deres brutalitet, som pines og har det vondt!! Hør oss for ****!! Skjønner dere ikke at folk blir gærne!!??


DERE VIL BRENNE I HELVETE!! Det DERE gjør, kan aldri tilgis!!


...(/)olof...


 

Det blir bare tåpelig når du fremstiller det på denne måten her.. :roll:

Lenke til kommentar

On 2002-04-22 12:58, SirHartge skrev:

Quote:


Men skal være ening i at telenormonopolet på linjene skulle vært gransket av konkuranse tilsynet. Men telenor eier da linjene..


 

som i sin tid ble finansiert av staten (de virkelige synderne i denne debatten).

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 16:29, Elf_ skrev:

Må si at jeg er forholdsvis fornøyd med med telenor ADSL. Jeg har 384/128 laster jevnt på 48-49kbs dette er det de skal levere. Videre leverte de faktisk hos meg noe Nextgentel ikke gjorde. (selv om de sa at linja var klar når jeg bestilte) Etter og ventet på Nextgentel i 3-4 mnd ble jeg lei og bestilte telenor litt under 2 uker var senere var jeg på nett.


Var riktignok litt problemer med oppkobling, men etter en rask samtale med mannen på support (man kommer faktisk gjenom på support hos telenor, imotsetning til nextgentel) fant jeg ut at nettverkskortet mitt ikke støttet PPPoE protokolen, jeg instalerte et gamelt 3Com kort jeg hadde i skapet og etter den tid har det bare vært fryd og gammen.


Og leste i ITavisen i dag at telenor har tenkt til og øke hastigheten på alle sine abbonementer med 20%


Fornøyd telenor kunde :smile:



 

Homo med andre ord.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 17:13, lavizh skrev:

Quote:


On 2002-04-21 22:50, skyline skrev:

Jeg hater Pestonor(STJELEHOR;ETC). JEG HATER DET FORBANNA DRITT SELSKAPET OVER ALT PÅ JORD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DE SIER AT DE SKALL BYGGE UT ADSL DEKKNING I HELE NORGE INNEN 2002, OGSÅ AVBRYTER DE HELE GREIA????FYTTI HELVETE JEG ER SÅ FORBANNA AT JEG HAR LYST Å BOMBE HELE DET FORPULTE HK`ET PÅ FORNEBU!!!! DET GÅR IKKE ETT MINUTT UTEN AT JEG FORBANNER MEG PÅ PESTONOR!!!!! TERROR ER DET; TERROR!!! FYFAEN JEG ER SÅ FORBANNA AT JEG TROR JEG GJØR NOE DRASTISK SNART! ER DET RART FOLK BLIR SINNSYKE OG GÅR BERSERK? JEG TROR JEG GJØR DET SNART i alle fall! KOMMER VEL TIL Å SITTE PÅ 64K ISDN I TI ÅR TIL Å BETALE 1000KR I MND FOR NOEN FÅ TIMER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


HAT HAT HAT HAT HAT HAT!! MÅTTE TELEHOR BRENNE I HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!! VI MÅ STARTE EN BEVEGLSE MOT ****SKAPET (TELEHOR)


 

 

Du ligger tydligvis et stykke bak de andre ser jeg, fordi Telenor har gjenopptatt byggingen for lenge siden. Men hvis du bor ute i ødemarken på bondelandet, så må du nok vente litt ...

 

 

Ser ut som at vi har en representant fra Telenor her som viser akkurat hva holdningen til Telenor er mot folk som bor utenfor en by.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 22:46, Kjetil Lura skrev:

Quote:


On 2002-04-21 19:57, selters skrev:

Telenor provider dere med ei billig rask linje, og dere klager? Hallo?


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: selters på 2002-04-21 23:07 ]</font>


TELENOR øker hastigheten med 20%

 

 

Ja, at dere får 20% raskere inet betyr da vel ikke at dere ikke hadde billig og rask internett før?

Lenke til kommentar

noen her som har vært borti telenor på et "profesjonelt"(av mangel på et bedre ord) nivå?

 

Telenor er noen arogante lorter som akter å suge mest mulig penger av alle de har noe med å gjøre. De eier rett og slett ikke foretnings etikk i det hele tatt.

Se bare på Telia fusjonen, styret til Telenor ble latterliggjort av svenske ledere.

I England under et forøk på å kjøpe opp et engelsk Mobil selskap ble de reglerett lempet på dør når de mitt under forhandlingene begynte å diskutere punkter på kontrakten internt på NORSK!! Dette er bare et av mange eksempler på hvor lam i knollen de som styrer Telenor er.

 

Er så lykkelig av å ikke ha noe med telenor å gjøre lenger. ser bare med frykt at telenor kjøper nettleverandører som drops for tiden .... og sikkert med våre skattepenger slik at de kan melke oss for mere penger senere!

 

Jippi tellerskittene går ned .... øhh fastprisen gikk hvist opp... hmmm ble nettop regningen større ??

 

Til dere som er Telenor forsvarere ... dere har tydelighvis ikke vært med i "gamet" lenge nok ... Bare vent en dag så hater dere telenor like mye som oss andre som har blitt rævpu.... i tiår av disse jævlene...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 17:13, lavizh skrev:

Du ligger tydligvis et stykke bak de andre ser jeg, fordi Telenor har gjenopptatt byggingen for lenge siden. Men hvis du bor ute i ødemarken på bondelandet, så må du nok vente litt ...


 

For å si det sånn, jeg så ei oversikt over hvor man kunne få ADSL i Oppland i September i fjor. For ikke mange dagene siden så jeg ei "oppdatert" liste for , denne har ikke endret seg I DET HELE TATT siden September i fjor. Det er vel tydelig at Telenor har små planer om å bygge ut i et veldig høyt tempo.

Lenke til kommentar

On 2002-04-21 20:20, oysfaerg skrev:

 

Personlig har jeg Telenor's 1024/256 kbit linje, og jeg får stabilt 107KB/s ned fra en god server, og klarer og laste opp med 27KB/s - dette tilsvarer et tap på henholdsvis 16% og 15,6%, noe som ligger innenfor grensen på 20%. Jeg er godt fornøyd.

 

_________________________________________________

 

Det som er vanlig med tanke på overhead er 10-15% og ikke 20! jeg Har 640/384 fra Nextgentel og fikk 603kbits da jeg testa på Itavisen sitt spidometer nå nettopp... Og det er jeg fornøyd med...

 

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Ja BBF HADDE billige priser.... Men har de råd til å fortsette her i norge.. NEI.. (veldig synd i grunn). Med fortsette så mener jeg fortsatt salg av deres tjenester, ikke at de har bredbånd til de få utvalgt heldige i oslo.

 

Wolof.. Selvfølgelig tar telenor seg betalt av andre isper til å leie it sitt utstyr.. det er normalt.. Det skal jo ikke lekes butikk heller... Du kan helle undre på hvorfor de ikke selv setter opp adsl utstyr.. Det har jo vært veldig sunt for oss forbrukere... Flere leverandører (med eget utstyr).. jo billigere blir det for oss..

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hallois!

 

Jeg har selv 704/128 fra Telenor og er sånn passe fornøyd med linja. Fikk opp til 105 kb/s ved nedlasting fra flere steder samtidig. Det er det eneste jeg er fornøyd med på telenor.

 

Ta f.eks den insatallasjon CD'n som fulgte med. Det er det mest tragiske jeg har vært med på! Medfølgte programvare funket jo sånn ca. "en gang i blandt".

 

Service... Nei, gå å legg deg!! Noe mere inkompente idioter har jeg aldri vært borti. Jeg prøvde å forklare hva jeg hadde gjort. Det eneste typen i andre enden gjorde var å lese opp noe greier fra en skjerm. Når jeg ringt opp en annen gang ( for å forhåpenligvis få snakke med en annen som hadde litt greie på data (ikke bare en som trodde at harddisken var "den store kasse greia") ). Jeg måtte jo si nei, har prøvd neste spm. ikke noe vits å lese det opp. Det er jo tragisk!

 

Jeg startet med linux for en stund tilbake, så jeg ringte inn til telenor kundeservice. Trykket enkelt og greit på "9 tasten" og kom rett til bedrifts delen. Da sa jeg at jeg var ute hos en kunde som skulle installere ADSL på en linux maskin og lurte på om de hadde noen gode råd. Da sa bare mannen i den andre enden "Ehhh..... linux..... det var noe rart.... kan ikke si jeg har vært borti det før... er det en slags feilmelding det eller.....? Vent litt skal jeg høre med noen her....." Jeg prøvde med mye mas å forklare at linux var et annen oprativsystem. Det som blei resultatet var at jeg måtte forklare hva et oprativsystem var.

 

Telenor har et dårlig rykte og slik vil det være så lenge de ikke greier å yte noe service. Hadde service'n vært topp, så hadde vi som kunder sikkert vært "litt" mer villige til å være fleksible.

 

"Telenor er og blir et tullefirma drevet av noen inkompotente idioter med tanker på verdens herredømme" *litt sakasme*

 

Nei! TELENOR, SER DERE DETTE? SKJERP DERE! (akkurat som det ville skje, men det er lov å drømme. Er det ikke?)

 

PS. sikker mange trykkfeil... er ikke helt voken enda...

 

[ Denne Melding var redigert av: lorderror på 2002-04-23 07:41 ]

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ikke har så mye peil på det tekniske rundt ADSL, men det er så. Jeg klarer i minste å lese et tilbud og en kontrakt.

 

Det er INGEN krav til ISDN for å få ADSL, Internett Abonemanget er inkludert i Linje leien. Noen som kommenterte at jeg bare betalte 360kr i måneden til Telenor, det skyldes at 'alle' som bor i blokk i Norge (der det er utbygd adsl) får 20% rabatt på ADSL.

 

En del som snakker om 8kr minuttet for surfing via vanlig modem eller isdn. Ehh skal du surfe så mye som det høres ut som folk her gjør burde det være mulig å lese telenor sin hjemmeside og passe på at man velger riktig rabatt ordning.

 

Anbefaler 'ring for 400 betal 200' for de som ikke bruker internett så voldsomt (enda billigere hvis bor i boretslag tilknyttet Norges boligbyggelag)

 

Er tilbudet over billigere enn de andre dere skryter av på internett telefoni? Fant i allefall ikke noen bedre tilbydere for 6 måneder siden.

 

Lorentz

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-23 00:41, selters skrev:

Quote:


On 2002-04-22 17:13, lavizh skrev:

Du ligger tydligvis et stykke bak de andre ser jeg, fordi Telenor har gjenopptatt byggingen for lenge siden. Men hvis du bor ute i ødemarken på bondelandet, så må du nok vente litt ...


 

For å si det sånn, jeg så ei oversikt over hvor man kunne få ADSL i Oppland i September i fjor. For ikke mange dagene siden så jeg ei "oppdatert" liste for , denne har ikke endret seg I DET HELE TATT siden September i fjor. Det er vel tydelig at Telenor har små planer om å bygge ut i et veldig høyt tempo.

 

Dere har et luksusproblen folkens!

Jeg nar prøvd å få ISDN linje hjemme i fire år, og har stått på "proiritert" liste hos Stjelehor i tre av dem!! De gidder ikke angang å forsøke... Jeg har en korrespondanseliste med dem som er lang som et vondt år hvor det står "snart" og "prioritert" i mere en halvparten av dem !!! Men, nå har jeg begynt å snakke med Tele og Data tilsynet så da kan det jo hende det skjer noe snart..............

 

ADSL kan jeg nok bare glemme ;(

 

Har også hatt mye med Telenor å gjøre i "profesionell" sammenheng. Anbefaler folk å lese regninger derfra med lupe! Stjelehor har for vane å fakturere for _allt_ de tar i, også for å retter opp sine egne interne feil!!!!

Hvis det finnes et alternativ så bruker jeg det, selv om det i utgangspungtet koster noen få kroner mer...

 

De hadde aldri i værden fått lov å holde på som de gjør hvis de hadde vært et privat selskap!!

Lenke til kommentar

For min egen del så driter jeg i hva dette foretaket har av priser og hvordan de er nå. Men sånn som de har vært, og sånn som de har oppført seg de siste årene så er jeg ferdig med dem. Er helt uinteressert i hva de leverer. Vil bare ikke vite av dem, de har ødelagt for seg med sin arrogante opptreden og måter å opptre på. Det hadde jo vært en fryd om vi ble fri dem på det norske markedet. (ønskedrøm)

Lenke til kommentar

JA, jeg har lenge tatt stygge ord i min munn når det gjelder Telenor og ADSL, men i går takket jeg ja til ADSL fra Telenor, fordi de har den beste prisen!!!

 

384 linje til 290 pr. mnd. med et års bindingstid og INGENTING i etablering er ok mener jeg......Ingen slår dette. Jeg har vurdert NextGenTel, men der koster en linje 450 pr. mnd, og i tillegg blir det 1000 spenn i etablering.

 

Regnestykke (Skaffet dette på SmartClub):

Siden jeg er Obos-medlem, får jeg 20% avslag.

(Obos-Medlemskapet koster 150.- i året)

I tillegg er det gratis etablering, da Telenor betaler halve, og Obos resten av etableringen.

I tillegg får du første mnd. gratis. I tillegg får du

et nettverkskort og et Webkamera for 1 krone (verdi 495.-)......

 

 

Hilsen meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...