Gå til innhold

Tastatur og Psu????


Anbefalte innlegg

Jeg sliter enda me tastaturet fra den gamle compaq'en min.. Vil snart bytte ut, men hvilken bør jeg velge? Er ute etter et som er mykt i tastene og lager lite lyd. Bør heller ikke koste for mye..

Noen som har noen tips??

 

Trenger oxo ny psu når jeg skal sette inn neon lys.. Holder det me 340 watt til 5-6 ekstra vifter + to neon lys? En slik lydløs psu, er de helt lydløse?

Hvilken bør jeg velge? (som ikke koster 1800,-)

 

---> :?: :?: :?: <------

 

_________________

Amatøren

 

[ Denne Melding var redigert av: Marzo på 2002-04-21 19:14 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er ganske lurt å ha en god strømforsyning forde du ikke vil ha noe som kalles for ripple-spenning.

Dette kan gjøre pc'en ustabil og mye som værre er!! MYE VÆRRE! http://www.microplex.no har lagt ut en god beskrivelse over hva du burde se etter når du skal ha ny strømforsyning! Men husk at det ikke bare er på hvor mange Watt PSU'en er på tom teller med tanke på hva du skal koble til den!

Vifter og neon går på 12V det vil si at det blir mye belastning på 12V uttaket å da burde du vær sikker på at det ikke blir overbelastet, forde at motorene i harddiskene og cd-rom'ene går også på 12V og det fører igjen til problemer hvis de ikke får den strømmen og spenningen de på ha!

 

Enermax strømforsyning, 431W, ATX12V 898.00 kr

burde holdetil det du beskriver men jeg vet jo ikke spec. på pc-en din og vifter/neon.

 

Watt = Spenningen*Ampere (P=U*I)

På 12 Volt Gir denne 20 Ampere 12*20=240 Watt som burde holde!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...