Gå til innhold

Hvordan fjerne Tjenesten Messenger


Anbefalte innlegg

Jeg er møkka lei an tjenesten messenger... Det er en melding jeg får opp sånn hvert 10ende minutt.. Ikke særlig gøy når man spiller CS!!!

 

Og btw ja jeg har prøvd net stop og popup stopper.. Men det funker ikke.

 

Noen som vet hvordan man stopper denne??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har Windows XP, prøv følgende: 'Høyreklikk My Computer'->Manage

Finn 'Service And Application' -> 'Services', Finn 'Messenger' og DISABLE

 

Edit: Jeg ser først nå at denne har ingenting med Microsoft Messenger å gjøre, men det står at den vidrefører Net Send og Alerter services,. Men det er jo verdt et forsøk å disable den

Endret av Hevi
Lenke til kommentar

Du har prøvd uninstall? ..

 

og... glemte å spørre... du har XP ?

 

har gjort den tweaken jeg skrev på flere maskiner. og har aldri vært problemer...

 

huskt å SLÅ AV programmet først.

Eventuelt prøv å gjøre det i safe mode

 

Edit: Må hive meg på samme bølge som Hevi her... dette er jo ikke microsoft messenger..! :blush:

 

ehh... da har jeg kanskje ikke så myee råd å by på..... :(

 

Edit 2 :

 

Men! prøv dette!

Gå på kontrollpanel\administrative tools -> computer management ->Services and applications -> Services. .> bla ned til messenger, høyreklikk og velg "startup type" og disable den.

 

vet ikke om det virker, men kan jo prøve. hvis ikke er det bare å reversere hele greia etterpå! :yes:

 

Edit 3: svarte!!! :blush: jeg klona jeg bare svaret til Hevi! :blush: jaja.. håper det er riktig da :p

Endret av Bomboo
Lenke til kommentar

Windows Messenger is the Microsoft instant messaging program built into Windows XP. There is also a Windows Messenger service built into Windows XP that helps produce pop up ads via IP addresses. The two programs are completely separate and do different things even though Microsoft has essentially named them the same. (Sitert Her)

 

 

Pop-Upen har ikke noe med Messenger, men med den Servicen som jeg kommenterte ovenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...