Gå til innhold

Hva slags UNIX-systemer har dere vært borti?


Anbefalte innlegg

Tenker da på ekte UNIX-systemer, Sun Solaris, HP-UX, NetWare etc. Ikke Linux, og selv om *BSD er ordentlig UNIX, så kan vi holde den utenfor denne diskusjonen.

 

 

Har selv holdt på endel med Solaris 2.8.4 (steingammelt) på en SparcStation (å så moro jeg hadde det med den, greide etter et par måneder å sette opp prekompilert versjon av energymech til IRCbot, fikk ikke til GNU-verktøyene for å installere fra source =), og holder på med NetWare på jobben for tiden (Novell har ikke fått lagt over til Linux 100% ennå på serversiden)

 

 

Så, hvor mye har dere jobbet med denne herlige plattformen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Ultra1 stående som jeg har tenkt å få opp å kjøre med solaris en dag. Men den bræker for mye for leiligheten her....

Jeg har vært litt borti solaris fra tid til annen - men ellers skulle jeg gjerne hatt litt erfaring med både HP-UX og AIX. Men det feteste hadde jo vært å være guru på TSOL.

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke kan nevne *BSD... :p

 

Så får jeg vel føye til Solaris (slowlaris!), SCO/OpenServer, InteractiveUnix, SCO Xenix/286, IRIX, OpenStep (4.1).

 

Har selvfølgelig bare holdt meg til de jeg kjører/har kjørt privat.

 

Primært OS for meg idag er FreeBSD, med IRIX som fallback.

 

//Svein

Lenke til kommentar

Tror jeg har en dere aldri har vært borti ( veldig lite sannsynlig i hvertfall)

 

OpenMVS :)

 

----> Unix for MVS, Se på Digi og hegnar.no f.eks, De nye T-Rex maskinene som EDB kjøper, Disse kna kjøre OpenMVS som er et Unix system for stormaskiner (mainframer)

Lenke til kommentar
Tenker da på ekte UNIX-systemer, Sun Solaris, HP-UX, NetWare etc. Ikke Linux, og selv om *BSD er ordentlig UNIX, så kan vi holde den utenfor denne diskusjonen.

 

Netware er da vel ikke UNIX, afaik?

 

Har jo vært borti litt av vært, IRIX, SunOS og Solaris, HP-UX, AIX, A/UX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...