Gå til innhold

ATI Radeon 9800 PRO?


SaReX

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ATI Radeon 9800 Pro, men det står mellom PowerColor og Sapphire. Det er samme model (ca samme pris), men er en av dem kanskje noen hakk bedre? eller er det ett fett? hvem anbefaler dere, Sapphire eller Powercolor? takker for alle svar... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært en del poster om hvem som er best av disse to, og det eneste fornuftige man har kommet frem til er at de er klin like. Powercolor hadde visstnok noen problemer med kjølevifta for ei stund sia, men det er retta opp nå. Ytelsesmessig er det overhodet ingen forskjell på de korta så vidt meg bekjent. Gå for den med lavest pris...

Lenke til kommentar
Jeg personlig ville gått for Sapphire sitt. Synes navnet klinger bedre, pluss at de har holdt på med ATI kort i en mye lengre periode.

Uhm navnet klinger bedre? Det tror jeg er det mest elendige argumentet jeg noensinne har hørt i hardware sammenheng. [/Offtopic]

Lenke til kommentar

Takker for den linken hvor de tester flere 9800PRO kort. I følge den siden er PowerColor sitt kort klokket høyere enn Sapphire sitt.

 

Powercolor:

Core clock speed: 400 MHz

Memory clock speed: 760 MHz / 23,8 GB/s

 

Sapphire:

Core clock speed: 380 MHz

Memory clock speed: 680 MHz / 21,3 GB/s

 

 

3DMark03

1024x768

 

1.PowerColor 5734

2.ATi 256 MB 5631

3.HIS 5502

4.Hercules 5499

5.Sapphire 5495

6.ATi 128 MB 5490

7.Connect3D 5480

8.Radeon 9700 Pro 4607

 

 

Så det vil si at PowerColor er det kraftigste 9800Pro kortet (fordi det er klokket noe høyere som standard). Da går jeg for PowerColor, noe overaskende at 9800Pro 256MB var svakere enn Powercolor sitt 128MB

Endret av Sap15
Lenke til kommentar
Jeg personlig ville gått for Sapphire sitt. Synes navnet klinger bedre, pluss at de har holdt på med ATI kort i en mye lengre periode.

 

Ellers så er det kjekt å poste riktig ;)

Det er det absolutt dummeste jeg har hørt..

For det første yter PowerColor ENDEL bedre standard, og har vært på markedet med ATi kort i Norge siden 1997, så jeg vet ikke helt jeg du?

Jeg klarer bare ikke la vær å si imot til folk som tilsynelatende ikke har peil..

Powercolor hadde jo et problem med vifta i begynnelsen med 9800pro kortene, men det er det eneste. Vil si at de er blant de beste og mest respekterte produsentene av ATi kort, i alle fall her til lands, hvor vi ikke har like mange forskjellige merker å velge i, som i USA f.eks.

Gå for Powercolor, og sett på en VGA silencer, og livet ditt liv bli langt lysere ;)

Lenke til kommentar

Hva med det på 256 MB eller er det teknologien i kortet som blir for out-dated? Skal ha meg Athlon 64 med 1 GB ram, så bare lurer på om det er verdt å kjøpe dette nå.. Har ikke råd til XT ennå..

 

EDIT: HL2 skulle vell vært ute i fjord, men de oppgraderer kanskje grafikken hele tiden mens de lager det sånn at de som kjøpte 9800 i fjord for å spille HL 2 _nesten_ "kjøpte katta i sekken"?

Endret av torsvb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...