Gå til innhold

Panasonic NVMX500? Noen spørsmål angående dette


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MVX500 er et vanvittig bra kamera, men at de tar 12000 for det er veldig overpriset. Såvidt jeg husker så er dette en 2002 modell og grunnen til at de selger det er vel at de hadde det liggende i en avgrunn et sted, vi solgte dette kameraet i vår butikk med alt utstyr for litt over 5mnd siden til 9000,-

 

Fantastisk bra kamera- det ligger i gs400 klassen.

Lenke til kommentar

Grunnen til at de har det som høyt priset er nok som sagt tidligere at de bare har det liggende igjen på lager, og har sannsynligvis ikke tenkt noe særlig over det...

De vil sikkert bli kvitt det, så her blir nok pruting mulig. (Grunnen til at de vil bli kvitt det er nok at kostprisen deres er like høy som da kameraet var "nytt")

Lenke til kommentar

som sagt- jeg jobber i en VELDIG stor butikk i oslo, jeg vet at sånne ting blir liggende igjen glemt noe sted, og kostprisen er sikkert veldig høy, det vil nok ikke la seg lønne å prøve å selge med så høyt..

 

vi har tatt smeller på flere tusen de få gangene vi har klart å gjemme unna et kamera, for å finne dem under varetelling senere:)

Lenke til kommentar

Prisen var faktisk 12900, jeg fikk se via dataskjermen at de ikke akkurat hadde stor fortjeneste på dette, jeg fikk det for 11900, avtalte og prøve det en stund for å se om dette er noe for meg, GS200 er jo faktisk rundt 3 tusen dyrere, så jeg vet ikke hva som er det beste kjøpet?, GS200 er jo også helt nytt, kan jo hende at MX500 blir litt "overkill" for meg, dette blir jo mitt første kamera, for prøve det noen dager og se, må si at også Canon mv250i frister også

Lenke til kommentar

Canon xm 2 er ett topp kamera selv om det er begynt og bli gammelt. Prisen er nesten den samme som da det kom på markedet. Jeg bruker dette i yrkessammenheng.

 

Panasonic 500 detter i pris, mer enn halv pris fra det var nytt.

 

Vallhall spurte om hva som er så mye bedre. Det er vel mange som det er. Xm2 er bare ett.

 

tomy

Lenke til kommentar

Flott med innspill folkens

 

Coban

 

På andre forum skryter de veldig av MX-500, og som du sier xm2 er vel i en litt annen prisklasse, jeg skal ikke over 12000,-.

Har også vært inne å lest reviews på de fleste kamera som kan være aktuell, og det er vel ingen som takler "lowlight" problemet særlig bra.

 

Hvis du jobber i butikk, hva vil du anbefale?, har også litt lyst på Canon MXV250i og 25i, har du noe peiling på disse?

Lenke til kommentar

MVX250 er vel egentlig akkurat samme kameraet som MVX200 bortsett fra at 250 har analog inn/ut og det har 18x zoom.

 

Med tanke på at CCD brikken på disse to kameraene er like stor så kan man jo tenke slik:

 

Et kamera med mer optisk zoom vil trenge mer glass inne i huset for å oppnå de større zoom områdene. Med tanke på det så vil man trenge mer/sterkere lys for å få nok lys til å treffe CCD brikken bakerst i huset. Dersom man ikke klarer å kompensere for dette med større blender så vil man trenge mer lys, ellers så kan det jo få utslag i støy osv.

 

Man vil jo også trenge et stativ for å kunne få bruk for de store zoom områdene..

 

25i har jeg ikke vært borte i desverre.

 

Men mx-500 har jo alltids vært et av mine favoritt kameraer, du kan jo vurdere gs200, men det er jo litt dyrere..

Lenke til kommentar

Takker for svar igjen coban

 

Når det gjelder MX500 så tror jeg,etter å ha lest mange tester/brukererfaringer, er at gs200 scorer bedre på størrelse, men er vel ikke alle som synes det er positivt, dessuten er det bare noen hundringser dyrere. Lurer også på om det ikke kan være lurt med manuelle instillinger, det har vel ikke MVX250i så mye av?

 

Lurer også på om du kan si noe om kvaliteten på video/stillbilder vs.MX500?

Lenke til kommentar

de små hundrelappene som ligger mellom der burde du absolutt slenge på bordet da vil nok investeringen din lønne seg mer over lengre tid, det blir lettere å få solgt det videre en annen gang feks- da kan du sikkert få mer tilbake når du skal selge det og.

 

250 har ikke så mange manuelle instillinger som mx500/gs200.

 

ang stillbilde kvalitet så er jo den ikke akkurat noe å hoppe i taket for uansett. desverre. på alle kameraene.

Lenke til kommentar

Igjen mange takk

 

Se der, nå fikk du meg til å tenke.

 

Jeg må finne ut hva som er best for meg, funksjonalitet eller "size", er jo litt godt med en optisk stabiliserings zoom og en "3,5"lcd OG widescreen.

 

Når det gjelder stabiliseringszoom på GS200 er den jo så godt som helt fraværende etter hva jeg har lest i diverse forum, og der er vel en sånn funkjon enda mer nødvendig, da det er en del lettere?

Lenke til kommentar

Hei til deg vegaroy

 

Ja, er jo enig i at har du tripod, trenger du selvsagt ikke bildestabilisator, men da "detter" jo argumentet med de minste DV cameraene litt bort, og GS200/GS70 er vil ikke sååå mye mindre enn MX500? kamerabag bør man vel ha uansett når man ferdes, og da spiller det vel ikke så stor rolle om det er MX500 eller GS70/200 i den, dessuten har jeg rimelig store hender, så det spørs vel ikke om jeg ville hatt problemer med et kamera mindre enn MX500? jeg har aldri holdt i GS70/200 eller canon MVX250i/25i for den saks skyld

Lenke til kommentar

Jeg har selv brukt MX500. Et veldig bra kamera som gir veldig bra filmkvalitet for amatører. Eneste bakdelen er innefilming i stuebelysning. Men dette kan rettes opp med en brukbar gain funksjon. MX500 er også veldig bra på lyd(noe som Canon ikke er!) og stabelisering. Uansett må man ha et stativ hvis man skal unngå alle bevegelser.

Personlig venter jeg på GS400, som vil rette opp svakheten i dårlig lys med større CCD brikker. Tenker du kan få noen brukte og rimelige MX500 til høsten! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...