Gå til innhold

GF4 MX 440

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har et GF4 MX440 64MB RAM. Overklokka det med ca 20 Mhz på core clock og 10-15 Mhz på Memory clock. Core clock står på 251 Mhz, mens memory clock står på 330 Mhz.

Har orginalkjøling. Kan jeg klokke mye lengre før jeg må kjøpe nytt skjermkort eller ?? Omtrent hvor mange Mhz??

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Har et GF4 MX440 64MB RAM. Overklokka det med ca 20 Mhz på core clock og 10-15 Mhz på Memory clock. Core clock står på 251 Mhz, mens memory clock står på 330 Mhz.

Har orginalkjøling. Kan jeg klokke mye lengre før jeg må kjøpe nytt skjermkort eller ?? Omtrent hvor mange Mhz??

Takker for alle svar.

Klokk litt og litt til du får Artifacts (rare linjer/prikker i skjermbildet), du kan også bruke en artifact tester (husker ikke hva den heter) å klokk til kortet ikke vil mer!

Skrevet

Tviler på at du klarer å klokke kortet til det blir ødelagt så du kan nok bare klokke i vei, skjermbildet blir nok feil før kortet takker for seg, uansett er det nok på tide med et nytt kort snart vel ;)

Skrevet

Liten vits å klokke det sugne kortet der, du vil neppe merke stor forskjell. Det gjorde vertfall ikke jeg da jeg prøvde å klokke det :shrug:

Hadde det før jeg bytta til PC9800pro.

Skrevet
Liten vits å klokke det sugne kortet der, du vil neppe merke stor forskjell. Det gjorde vertfall ikke jeg da jeg prøvde å klokke det :shrug:

helt enig...

Skrevet

helt enig...

Det er det verste jeg har hørt! Bullshit :realmad::wallbash:

Jeg blir så glad hver gang jeg ser poster som handler om MX440 :cool:

Det er det skjermkortet med mest sjel ever :blush::yes:

Mitt Abit MX440 64MB 4x AGP hadde standard 270/405mhz. Kunne klokke det til 310/425, da ble det litt ustabilt. Kjører det 295/420 helt stabilt uten artifacts ;)

Begynn å klokke kjernen, den bør klare 20mhz ekstra. Det er rammen som ikke vil på MX440. Klarer den 15-20mhz bør du være godt fornøyd :thumbup:

P.S: Uansett hvilke skjermkort du skulle finne på å kjøpe, vil du aldri få den samme spillopplevelsen som du får med MX440.

Skrevet
Jeg blir så glad hver gang jeg ser poster som handler om MX440 :cool:

Det er det skjermkortet med mest sjel ever :blush::yes:

Mener å huske å ha lest at MX 440 kjernen er verdens mest solgte grafikkbrikke.

Skrevet

Det var godt å lese at det er noen der ute som ikke mobber meg for mitt skjermkort... ;) Kjører Vice City på 1024x et eller annet uten noen som helst form for lagg. Battlefield 1942 lagger litt.... :D

Skrevet
Det var godt å lese at det er noen der ute som ikke mobber meg for mitt skjermkort... ;) Kjører Vice City på 1024x et eller annet uten noen som helst form for lagg. Battlefield 1942 lagger litt.... :D

Hehe kjører selv ut 2004 på 800*600 med alle instillinger på medium med mitt mx440 kort og jeg synes det går helt greit. Men nå er det snart slutt for den gamle sliteren kjøper et nytt Hightech Excalibur Radeon 9800 Pro IceQ snart.

Skrevet

Tenker på et 9800PRO kort jeg og, men først må jeg ha ny harddisk.. :D

Er igrunn fornøyd med skjermkortet mitt til tross av at det ikke høres helt bra ut. :cool:

Skrevet
Det er rammen som ikke vil på MX440. Klarer den 15-20mhz bør du være godt fornøyd :thumbup:

Rammen har jeg klokka fra 330 Mhz til 351 Mhz... Da burde jeg være veldig fornøyd da.. :roll:

Skrevet

Jeg Har klokket geforce mx 440 pro med 128mb ddr ram litt med rivatuner:

før klokking : Core Clock : 274. memory clock : 279

etter klokking: Core Clock 330,8 Memory Clock : 335

Kan jeg klokke mer ?

Skrevet (endret)

Du må bare prøve deg fram til du ser artifacs og klokke ned da!! Pass på at kortet ikke blir at for varmt da ;)

Endret av pcmannen
Skrevet

Nå er det flere typer MX440, det er det vanlige som kom med en gang GF4 ble lansert, så er det kommet SE og muligens Pro utgaver. Noen har 128MB ram og 8x AGP.

Så det er alt ettersom hvilket kort du har hvordan det klokker, det er jo forskjell fra kort til kort. Prøv dere frem til dere får artifacts (prikker og streker som ikke skal være på skjermen.) da klokker du litt ned også er du i boks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...