Gå til innhold

Feil på minnet?


BlackH

Anbefalte innlegg

Pc'n starter å dure og vifter går, men kommer ikke noe bilde på skjermen.

 

CPU: AMD Athlon 64 3000+

Hovedkort: Asus K8V

 

Begge de delene skal ha vært testet og skal visstnok være i fin form. Tenkte derfor kanskje jeg hadde et ram problem. Men nå har jeg testa 4 forskjellige rambrikker (som fungerer utmerket i andre pc'r), og det til ingen forandring. Kommer ikke engang inn i biosen. Det kommer rett og slett ikke noe bilde på skjermen. Og vet at skjermkortet fungerer.

 

Lurer på om K8V bare er helt skrudd kresen på ram, eller om det kan være noe annet som er galt :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minne jeg har prøvd med:

 

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 256MB

Unbuffered, Non-parity, 32Megx64, CL2.5

 

Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC3200

32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns

 

Også prøvd med to brikker jeg ikke vet produsenten til. En PC2700 256MB brikke fra en DELL maskin, og en som bare het DDR266 256MB.

 

 

Pc'n har alltid vært sånn. Sendte inn hovedkort og cpu, fordi jeg trodde det måtte være noe galt med en av dem, men var visst ikke det. Synes bare det er litt rart at den ikke har klart noen av de ram'ene jeg har prøvd. Så lurer bare på hva annet det kan være.

Lenke til kommentar

Har prøvd å resette bios ved å ta ut batteriet i 20-30min. Men i utgangspunktet sku det ikke hatt noe å si ettersom jeg fikk kortet helt nytt. Og har aldri fått stilt noe som helst i bios ettersom jeg aldri har sett et eneste skjermbilde enda.

Lenke til kommentar
Har prøvd å resette bios ved å ta ut batteriet i 20-30min. Men i utgangspunktet sku det ikke hatt noe å si ettersom jeg fikk kortet helt nytt. Og har aldri fått stilt noe som helst i bios ettersom jeg aldri har sett et eneste skjermbilde enda.

Vet det kanskje er litt pirkete, men det er ikke _helt_ sikkert at CMOS blir resettet av bare å ta ut batteriet, det aller beste er å bruke jumperene på HK (følg anvisning i manualen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...