Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PC i sirup-fart og highjacket startside...HJelp!


Anbefalte innlegg

HVa er dette? Jeg har Norton antivirus, med alle oppdateringene, alle oppdateringene fra windows update.

 

Jeg forsøkte Adaware, og den fant noen filer som ble slettet, men problemet kom tilbake samme kvelden og det den fjerner, hindrer den ihvertfall ikke å komme tilbake. Startsiden starter alltid på en side som heter "about : blank"

 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre mer, forsøkte den online virus scannen til Trend hos ITpro, men da bare krasjet explorer, selv ved gjentatte forsøk. Jeg har defragmentert uten at det hjalp noe på hastigheten. Men av en eller annen grunn bruker maskinen enormt med diskminne, sidevekslet, mellom 500 og 1000Mb i tillegg til de 256mb som er installert. Så man kan trygt si at ting går tregt ja :-/ .

 

Men nå trenger jeg maskinen til noe sommerjobbing og dette er jo egentlig en katastrofe. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg og prøve dette :

 

1. Gå gjennom instalerte ting på pcn din og slett alt du ikek bruker ved hjelp av avinstalerings funksonen i windows eller manuelt hvis det følger med avinstalerings program til den instalerte aplikasjonen.

 

2. Sjekke hvor mye ledig diskplass du har på OS disken din, for lite her så ting utrolig treigt og henger seg ofte.

 

3. Ta en memory sjekk, last ned program som du finner gratis hos Itpro.no

 

4. Bruke register vasker som fjerner alle gamle og ubrukelige register filer , og i tilleg fikser de ødelagte som kan fikses , anbefaler RegSupreme 1.1 , som kan lastes ned her

 

Håper dette hjelper deg videre ;)

Lenke til kommentar

about:blank er bare en "adresse" du bruker for å få browseren til å ikke vise noen side. Hvis du vil sette den til noe annet gå inn på "tools" menyen og velg "Internet Options". Der vil du se et felt hvor du kan skrive inn en adresse nesten helt øverst.

 

Hvor lenge er det siden maskinen ble formatert? Windows installasjonen går møkkatreigt etter en stund enten du vil det eller ikke. Med mindre du er sinnsykt flink til å passe på register og lignende til enhver tid...

Lenke til kommentar
about:blank er bare en "adresse" du bruker for å få browseren til å ikke vise noen side. Hvis du vil sette den til noe annet gå inn på "tools" menyen og velg "Internet Options". Der vil du se et felt hvor du kan skrive inn en adresse nesten helt øverst.

 

Hvor lenge er det siden maskinen ble formatert? Windows installasjonen går møkkatreigt etter en stund enten du vil det eller ikke. Med mindre du er sinnsykt flink til å passe på register og lignende til enhver tid...

Var kansje derfor jeg annbefalte en register vasker ( på godt norsk ) :cool:

Lenke til kommentar

Synes det høres ut som du har fått litt god gammeldags spyware på maskinen din eller lignende. Adaware tar ikke alt på den fronten. Var borti noe av det samme på min gamle pc som ikke har noen særlig form for besyttelse :).

 

Du kan jo prøve å laste ned noen av disse programmene de hjalp hvertfall meg:

 

Spybot

BPS spyware remover

Hijackthis (OBS: Vær forsiktig med hva du sletter her les nøye. Denne tar for eksempel også norton sin auto protect)

Spysweeper

 

Håper dette hjelper!

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Jeg forsøkte Adaware, og den fant noen filer som ble slettet, men problemet kom tilbake samme kvelden og det den fjerner, hindrer den ihvertfall ikke å komme tilbake.

Du har ikke tilfeldigvis restarta ?

Prøvd og skru av windows xp recovery ? egenskaper på min datamaskin, og system restore.

sikkert prøvd dette..

Stå på :thumbup:

Ellers er format en hyppig løsning

Endret av kentbj
Lenke til kommentar
HVa er dette? Jeg har Norton antivirus, med alle oppdateringene, alle oppdateringene fra windows update.

 

Jeg forsøkte Adaware, og den fant noen filer som ble slettet, men problemet kom tilbake samme kvelden og det den fjerner, hindrer den ihvertfall ikke å komme tilbake. Startsiden starter alltid på en side som heter "about : blank"

 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre mer, forsøkte den online virus scannen til Trend hos ITpro, men da bare krasjet explorer, selv ved gjentatte forsøk. Jeg har defragmentert uten at det hjalp noe på hastigheten. Men av en eller annen grunn bruker maskinen enormt med diskminne, sidevekslet, mellom 500 og 1000Mb i tillegg til de 256mb som er installert. Så man kan trygt si at ting går tregt ja :-/ .

 

Men nå trenger jeg maskinen til noe sommerjobbing og dette er jo egentlig en katastrofe. Noen som kan hjelpe meg?

Var borti dette på en maskin. Prøvde ørten forskjellige program inkludert CWS Shredder. Fant filer osv., men etter restart kom det tilbake. Eneste løsningen var å kopier data ut og nyinstallere. Jeg fant nemlig aldri noen spesifik oppskrift på fjerning av akkurat den varianten som var på denne maskinen.

 

Vedkommende som lager slike program burde vært sperret inne på en øde øy og nøkkelen/ene droppet Mariana-gropen (ca 11 km dyp)

 

http://www.marianatrench.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...