Gimlisonofgloin Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Hver dag ganske pris kl.1600 begynner maskinen min å "løpe løpsk" Den hardisken jobber for harde livet og det høres nesten ut som når man defragmenterer, men det gjør den altså ikke. Jeg har har sjekket i scheduled tasks, og det ligger ingenting. Det varer ofte et par timer og tar opp veldig mye cpu. Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet???
Lugmeister Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 (endret) Har du ett antivirus program innstallert som er satt til å scanne systemet hver dag kl 1600? Dette kan du i såfall forandre på i konfigurasjonen. Hvis du har xp/2000 så trykk ctrl+alt+del og åpn windows task manager og se under prosesser hva som tar opp så mye prosessor kraft. Endret 1. juli 2004 av Lugmeister
abcosv Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Flere timer høres litt mye ut. Det første jeg tenkte når jeg så at den låste seg til en fast tid hver dag, var om du har litt lite ram og fastsearchen i windows skrudde seg på. Den var ganske plagsom i gamledager når jeg bare hadde 256mb ram, men den varte bare max 5 minutter med 30gb.
Gimlisonofgloin Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Skrevet 1. juli 2004 Har du ett antivirus program innstallert som er satt til å scanne systemet hver dag kl 1600? Dette kan du i såfall forandre på i konfigurasjonen. Hvis du har xp/2000 så trykk ctrl+alt+del og åpn windows task manager og se under prosesser hva som tar opp så mye prosessor kraft. Ja, har antivirus, men det starter automatisk hver fredag kl.2000, så det er ikke det.
Gimlisonofgloin Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Skrevet 1. juli 2004 Flere timer høres litt mye ut. Det første jeg tenkte når jeg så at den låste seg til en fast tid hver dag, var om du har litt lite ram og fastsearchen i windows skrudde seg på. Den var ganske plagsom i gamledager når jeg bare hadde 256mb ram, men den varte bare max 5 minutter med 30gb. Har 512 med ram
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå