Gå til innhold

Problem med Pentium M 735 1.7GHz (ECS G556E)


Anbefalte innlegg

Min G556E Pro klokker seg automatisk ved last. Noen ganger 592 mhz, andre ganger 800, 1600.

 

Får 3268 i PC Mark 2004 og 2714 i 3D Mark 2003.

 

I frequency ID får jeg 1600 både som rapportert og forventet klokkehastighet. Cpu-navnet er 725, som er Dothan 1600.

Endret av ahrue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har en 3 dager gammel ECS G551 fra Multicom.

Problemet mitt er at den kjører konstant på full hastighet, 1500 mhz, den klokker seg ikke ned.

Jeg kan ikke finne noen drivere eller installasjonsfiler verken på ECS eller Intel sine hjemmesider eller andre steder hvor det er nevnt noe med speedstep features. Egne chipsetdrivere fra ECS finner jeg ikke på sidene deres.

 

Alle nødvendige drivere er installert (utenom Speedstep), lastet ned de siste tilgjengelige. Det eksisterer ikke noe valg om speedstep under power options.

 

Har testet med både portabel/laptop og max battery profilene, og koplet til både strømnettet og med batteri.

 

!! Fant nettopp en Intel Speedstep driver sak som egentlig var til en Compaq maskin. Med den klokket den seg automatisk ned til 1200 Mhz, altså ikke 600. !!

 

Tror bare utfordringen er å finne rett driver.

 

Forøvrig kjører jeg windows 2000.

Noen som har vært ute for det samme?Jeg ser at datoen på min BIOS er 30-06-04, noe som er nyere enn den siste BIOSen til G551 som ligger hos ECS.

Hvor fikk dere andre tak i de korrekte driverne?

Endret av plumbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...