Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med hastighet over trådløs

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har et lite merfundig problem. Har en kompis som har trådløst nettverk fra ktv.no.

Bruker han kabel får han rundt 1600kbps på itavisen. men via USB til det trådløse nettverkskortet får han bare rundt 600kbps... tenkte det kunne være noe støy eller hindringer i veien, men testa med min egen laptop og det funka som det skulle. ingen forverring i hastighet.

Linja: 1500/400 kbits

Noen som har en formening om hva som kan være problemet? evt opplevd det samme?

edit: Signal strength og link quality er begge på 100%, link quality varierer fra 96%-100% men dette har vel ingen innvirking.

edit: på maskina er det adapter type SMC2662W, access point er en jensen scandinavia Wireless high speed router

Endret av melbamix
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør den. Min første tanke og, at det var USB'en som var sinka, men det er det altså ikke. er 2.0. Er det da at SMC2662W kortet bare klarer 11mb? Jeg med laptop'en hadde 54mb mot access point'et. Men jeg er så fersk innen trådløs. Tenkte jeg skulle prøve med et litt nyere kort, men grunnen til at jeg gjerne vil vite feilen er fordi hvis ktv (de som leverte han internet og satte opp alt for han) da har gjort noe feil så han har fått litt med enn 1/3 av det han egentlig skulle hatt så har han jo betalt for en hastighet han ikke har brukt og da skal det være penger tilbake. Eller hur? Evt noen mnd fritt.

Skrevet

det kan det jo være. de installerte alt for han og han fikk aldri mer enn 700kb fra første dag, da må de jo være såpass at de sier ifra at utstyret ikke klarer max, eller noe annet. Tenkte jeg skulle prøve med et internt kort i maskina hans og prøve da. Men jeg vet jo fortsatt ikke hvorfor det går med max 700kb mellom han og access pointet, når han skal ha 1600kb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...