Gå til innhold

Problemer med Painkiller og CPU

Toram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettop kjøp spillet painkiller, som virker meget tøft det lille jeg har fått prøvd det.

Når jeg spiller, så går det toppen 5min, så slår pcen seg av. Når jeg så skrur den på igjen, så har prosessoren blitt klokket ned til 1150mHz :no:

Kan prosessoren være varm? Det er en XP2600 som ikke er klokket, med en Glacialtech silent Breeze 3 vifte. Når jeg ser på temp utenom spillet, så ligger den på 45 grader. Trodde ikke det var for varmt for en xp2600.

Kjøpte et 9600xt skjermkort for en liten måned siden, men tror ikke problemet ligger der.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du har oppdatert drivere og ikke har alt for mye spy og virus på kjerra, kan nok varmen være problemet... prøv å opne kabbisen!

Endret av tbend
Skrevet

Alle driverne mine er oppdatert forrige uke, spillet patchet jeg i dag. Skulle ikke tro at jeg har noe særlig med virus heller, så det kan nok stemme da med temperaturen.

Maskinen kræsjet forresten rett etter at jeg hadde skrevet innlegget...

Skrevet

Det var litt merkelig, spillet krever muskler både i cpu og grafikkort,

men det skulle ikke være et problem med oppsettet ditt.

Jeg ville kikket litt rundt i det offisielle forumet til painkiller,

det finner du her, og stillt noen spørsmål.

Håper du får i orden kjerra di, for dette spillet er bare helt rått :thumbup:

Skrevet

Det bare spørs om det ikke er varmen som gjør det.

Hvilket hovedkort har du? Asus har vært plaget med mange Socket A kort, BIOS sier at tempen er høyere enn den er dvs at HK'et slår av pcen selv om cpu kun er 50 grader.

Skrevet
Når jeg spiller, så går det toppen 5min, så slår pcen seg av. Når jeg så skrur den på igjen, så har prosessoren blitt klokket ned til 1150mHz :no:

En 2600+ er jo klokket under dette som standard?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...