Gå til innhold

Gratis DAK tegneprogram


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er på jakt etter et program etter omtrent følgende specs:

 

Jeg har lett en stund på nettet etter gratis CAD-software som kan brukes til å tegne høyttalerkabinetter. Det bør ha følgende egenskaper

 

* Være relativt enkelt å bruke

* Kunne produsere 2D-tegninger som egner seg som arbeidstegninger

* Helst gjøre enkle 3D-genereringer, slik at man kan se det ferdige designet sånn noenlunde (vi snakker ikke ray-tracing her).

* Må kjøre i Windows 2000/XP

 

Hovedmålet mitt er å kunne tegne kassetegninger for prosjekt BEL med et fornuftig verktøy. Vanlige grafiske tegneverktøy som Paint, Photoshop, Paint Shop Pro etc. er IKKE det jeg er på jakt etter.

 

Jeg vet det finnes mange der ute. Har forsøkt en del selv, men har funnet dem enten veldig knotete å bruke eller håpløst forenklede i funksjonalitet. Noen som har et gratis CAD-program de trives med, så del informasjonen med oss.

 

Noen som vet om noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg for min del bruker http://www.solidedge.com/ men dette er langt fra gratis... 2D utgaven var det for en tid tilbake, samt Solid Edge Part... Fikk en gratis CD i posten...

 

Ellers har jeg fått gode tilbakemeldinger fra de som har testet http://www.emachineshop.com/ . Her kan du til og med bestille delene etter at du har tegnet dem, har dog ikke testet dette selv, enda...

 

Linken til kvikks hadde forresten mange gode programmer! Takker kvikks! :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

Hei!

 

Er på jakt etter et program etter omtrent følgende specs:

 

Jeg har lett en stund på nettet etter gratis CAD-software som kan brukes til å tegne høyttalerkabinetter. Det bør ha følgende egenskaper

 

* Være relativt enkelt å bruke

* Kunne produsere 2D-tegninger som egner seg som arbeidstegninger

* Helst gjøre enkle 3D-genereringer, slik at man kan se det ferdige designet sånn noenlunde (vi snakker ikke ray-tracing her).

* Må kjøre i Windows 2000/XP

 

Hovedmålet mitt er å kunne tegne kassetegninger for prosjekt BEL med et fornuftig verktøy. Vanlige grafiske tegneverktøy som Paint, Photoshop, Paint Shop Pro etc. er IKKE det jeg er på jakt etter.

 

Jeg vet det finnes mange der ute. Har forsøkt en del selv, men har funnet dem enten veldig knotete å bruke eller håpløst forenklede i funksjonalitet. Noen som har et gratis CAD-program de trives med, så del informasjonen med oss.

Noen som vet om noe?

 

 

Hei!

 

Er på jakt etter et program etter omtrent følgende specs:

 

Jeg har lett en stund på nettet etter gratis CAD-software som kan brukes til å tegne høyttalerkabinetter. Det bør ha følgende egenskaper

 

* Være relativt enkelt å bruke

* Kunne produsere 2D-tegninger som egner seg som arbeidstegninger

* Helst gjøre enkle 3D-genereringer, slik at man kan se det ferdige designet sånn noenlunde (vi snakker ikke ray-tracing her).

* Må kjøre i Windows 2000/XP

 

Hovedmålet mitt er å kunne tegne kassetegninger for prosjekt BEL med et fornuftig verktøy. Vanlige grafiske tegneverktøy som Paint, Photoshop, Paint Shop Pro etc. er IKKE det jeg er på jakt etter.

 

Jeg vet det finnes mange der ute. Har forsøkt en del selv, men har funnet dem enten veldig knotete å bruke eller håpløst forenklede i funksjonalitet. Noen som har et gratis CAD-program de trives med, så del informasjonen med oss.

Noen som vet om noe?

 

TurboCAD.no er ikke gratis, men gir deg enormt mye for pengene. Designutgaven koster kun 590 kr.

Deluxe utagaven som også har full 3D koster 803 kr eks. mva. . Se mer her www.TurboCAD.no

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...