Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister nettverk etter ventemodus


Anbefalte innlegg

Etter oppstart fra ventemodus, "mister" maskinen nettverkstilkoblingen mot NGT. Fungerer som oftest å bruke "reparer", men av og til må jeg restarte maksinen.

Noen som har opplevd det det samme...løsning?

Kjører xp home edition.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du fast IP adresse, eller får maskinen alle instillinger fra ruteren?

 

Du kan evt. prøve med fast IP, f.eks. 10.0.0.2 (om du ikke har andre maskiner som bruker denne). Subnett skal da være 255.255.255.0 og Gateway 10.0.0.1. DNS servere husker jeg ikke i hodet, men det finner du på www.broadpark.no.

 

Jeg har av og til det samme problemet, men det skyldes ikke NGT eller ruteren, men mest sannsynlig at jeg kjører trådløst og at denne innimellom mister kontakten.

Det som da hjelper er å deaktivere nettverkstilkoblingen (reparer hjelper ikke), for så å aktivere den igjen. Da slipper jeg ihvertfall omstart.

 

Lykke til

 

Arcade

 

Edit: Skriveleif

Endret av arcade
Lenke til kommentar

Om du går i system og på egenskaper på nettverkskortet ditt finenr du noe på kortets egenskaper som heter strømstyring og her er det sikkert krysset av at det kan skrus av for å spare strøm. Om det er krysset av vil nettverkskortet ditt være avskrudd i hvilemodus og derved slippe IP addressen sin etter en viss tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...