Gå til innhold

Krangel om min nye pc


Anbefalte innlegg

Ok, finst sikkert tusen topics om akkurat dette her, men whatever :)

 

jeg skal ha meg ny pc i løbet av sommeren, men veit ikke hva jeg skal investere i. Jeg vurderer å investere i 64 bits PC, sinden jeg har tilgang til Windows XP 64bit. Men der kom kompisene mine og sa at jeg kasta pengene i dass og at ting kom ikke til å gå noe raskere og at jeg tjente mer på å kjøpe en vanlig pc.

 

Så nå lurer jeg på hva som er det beste alternativet. Jeg eier ikke peiling, men regner med at noen her har det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, har selv tenkt på det da, mens de andre sitter fremdeles og snakker om "kansje verdt det om 4-5 år, og at et steg fram ville ikke hjelpe"

 

Jeg veit selv at 54bit Xp vil inneholde bugs, men jeg tenker da mer på ytelse generellt. Der er jo drivere ute til 64bit pc'er så hva er problemet mener nå jeg :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg skal øse ut penger på pc'n, blir nok Auigy 2 og x800 på meg, og så klart en feit AMD prosessor, og regner med at det blir 64Bit, har uansett Xp 32-bit allerede :) Men da igjen, hva slags RAM er anbefalt? tenker på sånn en god type ram til en grei pris :D

Lenke til kommentar

er du villig(/har mer enn nok schpaa) til å bruke pengene på 64bit arkitektur, så bare sett igang. socket 939 er det mest fremtidsrettede med tanke på videre oppgraderinger.

 

Personling kjøpte jeg meg akkurat nytt socket A hk m/ en xp mobile, da jeg synes 64bit er å kaste penger ut av vinduet foreløpig.

Endret av ilex
Lenke til kommentar
Ja, jeg skal øse ut penger på pc'n, blir nok Auigy 2 og x800 på meg, og så klart en feit AMD prosessor, og regner med at det blir 64Bit, har uansett Xp 32-bit allerede :) Men da igjen, hva slags RAM er anbefalt? tenker på sånn en god type ram til en grei pris :D

TwinMOS PC3200 1GB RAM (2 x 512MB) er billig og grei RAM, så lenge du ikke skal hardcore overklokke. Da kan det være verdt å ta en nærmere titt på OCZ og Corsair's brikker. Lykke til!

 

 

Og forresten, du kan le godt til vennene dine når du har fått A64 maskina til å gå, *geipe til dem* :p

Lenke til kommentar

Jeg er ingen heavy overklokker, så jeg tror faktisk jeg går for den ram brikken der. men nå har det oppstått ny tvil, er virkelig x800 kortet verdt det? jeg baserer meg nemlig på å ha en pc som kan takle doom 3 :) Ikke no mer og ikke no mindre. Og i tillegg driver jeg og mekker musikk. Bruker FL Studio for dem som veit hva det er :) Da tenker jeg på om lydkortet er bra nok, evt om der blir problemer med fl studio opp imot min A64. (som sagt, eier ikke peiling :p)

Lenke til kommentar
Jeg er ingen heavy overklokker, så jeg tror faktisk jeg går for den ram brikken der. men nå har det oppstått ny tvil, er virkelig x800 kortet verdt det? jeg baserer meg nemlig på å ha en pc som kan takle doom 3 :) Ikke no mer og ikke no mindre. Og i tillegg driver jeg og mekker musikk. Bruker FL Studio for dem som veit hva det er :) Da tenker jeg på om lydkortet er bra nok, evt om der blir problemer med fl studio opp imot min A64. (som sagt, eier ikke peiling :p)

Det skal gå greit! Det er det forumet er til, for å hjelpe!! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...