Gå til innhold

Skifte prosessor vifte


olar0701

Anbefalte innlegg

Skal skifte boxedvifta på en intel P4 3.0 cpu med en Artic Cooling super silent 4pro TC. Har ikke gjort dette før og lurer på følgende :

 

Hvor mye kjølepasta skal jeg fåføre cpu`en ?

 

Antar at vifta monteres umiddelbart etter påføring eller må pastaen "tørke litt" ??

 

Kan pc`en brukes umiddelbart etter at vifta er påmontert ?

 

Noen ting jeg bør tenke på ved demontering av den gamle vifta ? Antar at den ikke "sitter fast" noe særlig og derfor er lett å få av ?

 

Siste spørsmål : Må prossesorens overflate renses for gammel pasta (antar at den er ganske skjør og må behandles forsiktig ?

 

Puuuuh :) Mange og sikkert dumme spørsmål. Håper på svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Kun et tynt lag pasta.

2. Ja den kan monteres med en gang.

3. Ja den kan brukes med en gang.

4. Disse er veldig enkle å demontere, sitter den fast i kjølepastaen så vri forsiktig på den.

5. Ja rens overflaten , disse har kjølekappe over cor så den tåler utrolig mye , du er flink om du skader en P4

:)

Lenke til kommentar

Til å rense overflaten bør du ikke bruke noe som etterlater seg noe (salo, såpe, osv.), men bruk noe som fordamper. Anbefaler isopropanol, du får det billig i alle malings butikker, og de på de fleste bensinstasjoner. Bruk q-tips til å rense. Rødsprit og lignende går også :yes: Vanlig vann hjelper ikke så mye :cry:

Endret av ComputerBoy
Lenke til kommentar
Jaha? hinne? Trodde dette var et problem med white spirit, som er oljebasert, ikke rødsprit, som vel er alkoholbasert.

Ja, tror nok han blander det gitt.

Men uansett, ihvertfall ikke bruk white spirit...

(Selv jeg kan ta feil).

 

Men unasett, bruker du isopropaol er du helt sikker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...