Gå til innhold

Backup av GBA spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan da ikke være ulovlig å spørre om en hardware enhet som gjør det mulig å koble en GBA til en PC.

 

Det er ikke pirat kopiering jeg driver med, jeg syntest at spillene til GBA er så dyre å kjøpe og jeg bruker en formue hver gang jeg kjøper nye spill til ungene mine, men jeg har sett flere steder på nettet der man kan laste ned gratis spill til Gamboy og det er derfor jeg ønsker en slik enhet slik at barna mine kan spille disse.

 

For eksempel her kan man laste ned mange gratis spill :

http://www.gameboypower.com/host/gameboy_advance_roms/

Endret av bits&bytes
Lenke til kommentar
Hvorfor skulle man ha lyst til å ta backup av GBA-kortene? De er ikke skjøre som CD/DVD'er er.

 

Jeg kan ikke finne noen gode grunner ihvertfall...

Man må da ha mulighetene til å bytte ut et gratis spill med en annet, da det sikkert ikke følger med så mange spill kort man kan legge disse ROMene inn på.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle man ha lyst til å ta backup av GBA-kortene? De er ikke skjøre som CD/DVD'er er.

Altså, en backup er en backup, opphavet er vel irrelevant så lenge det kun er backup ;)

Hva om et av spillene kom i kontakt med en magnet, vann, eller andre farer?

DA er det kjekkt med backup, det kan jeg skrive under på :yes:

Endret av citric
Lenke til kommentar
Jeg mener å ha lest i rettningslijnene at diskusjoner om ting som kan brukes, eller lede til piratkopiering, samt diskusjon om emulatorer ikke er tillatt her.

og hvem leder/tenker i den retningen her? eneste som prater om pirat(les:noe ulovelig) er du. hvis trådstarter er ute etter et produkt til de formål han har forklart er det vel ikke noe problem.

 

at du tar opp dette produktets potensiale for brudd på forumets rettningslinjer ber jeg deg la være så trådstarter ikke for stengt sin tråd p.g.a deg.

 

on topic: kan dessverre ikke hjelpe.

Lenke til kommentar

Hvordan sparer en 999 kroner på å ta backup av gba spillene sine ;)

 

Uansett så bruker jeg min flash cart til å programmere små morro ting på. Er alltid gøy å hacke litt rundt med ting å få de til å gjøre ting de ikke er designet for å gjøre.

 

Finnes masse ressurser om programmering av gba.

Lenke til kommentar
Hvordan sparer en 999 kroner på å ta backup av gba spillene sine ;)

 

Man trenger ikke å være det skaperste kniven i skuffen for å forstå det. GBA spill koster mye, man får vel 2 til 3 spill for 999kr. Så ved å kjøpe denne da kan man legge inn spill som er gratis og kan nedlastet på www, som jeg også nevnte tidligere i dette emnet.

Endret av bits&bytes
Lenke til kommentar
Hvordan sparer en 999 kroner på å ta backup av gba spillene sine ;)

 

Man trenger ikke å være det skaperste kniven i skuffen for å forstå det. GBA spill koster mye, man får vel 2 til 3 spill for 999kr. Så ved å kjøpe denne da kan man legge inn spill som er gratis og kan nedlastet på www, som jeg også nevnte tidligere i dette emnet.

Men det er ikke lovlig, og det var nokk det kalkulatoren hintet til. ;)

Lenke til kommentar
Ja, men det er ikke lovlig å laste ned kopier av andre spill på nettet, for så å bruke dem!

Jeg har beskrevet min situasjon tidligere i emnet og ser ikke noen grunn til å utdype dette, Selv om man får muligheten til å spille piratkopier med dette utstyret da betyr det ikke at jeg vil gjøre det, Jeg har og et brekkjern i verktøyskapet mitt men jeg gjør ikke innbrud eller andre ulovligheter med det av den grunn.

Jeg ser på et brekkjern som et nyttig verktøy mens dere ser på det som et innbruds redskap, visst dere forstår hva jeg mener.

 

Og når dere tenker Piratkopiering med en gang dere ser en slik post, det forklarer vel mer om dere og ikke om meg.

 

Og jo det er lovlig å laste ned freeware kopier av andre spill på nettet for så å bruke dem og at man på den måten sparer penger er vel udiskutabelt.

 

På websiden som jeg henviste til tidligere og som jeg ønsker å bruke til å laste ned spill kan man lese dette:

…………………………

All Games and Demos avaliable here are Freeware, Public Domain or were legalized for free use by their authors! Some of them are even with source! It's legal to copy them! You'll not break any copyright law! In case you find something here which is definately not free, please let the Webmaster know about it, so that he can remove it!

..................................

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...