Gå til innhold

Winbond BH 6

Lacim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet over noen minnebrikker med Winbond BH-6 IC. Er dette noe å satse på? Er de gode til å klokke? Trenger ikke syke BH-5, men litt må det vel være mulig å få ut av BH-6... Brikkene står forresten på en PC2700-brikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo.

Mulig jeg tar feil, men under testing er det slik at de blir testet på forskjellige hastigheter.

De "dårligste" blir klokket og spesifisert til PC2700, mens de bedre blir PC3200 osv.

Skrevet

Har lest meg til det også, men gir man de spenninger på >3.0v er de visstnok gode. Tror jeg tar en, prøver den sammen med en CH5 jeg har liggende. Kanskje jeg skal ta 2? :hmm:

Skrevet

Siden jeg har bestilt:

mShop har Twinmos med Winbond, PC2700 på lager. Det er ikke mange brikkene igjen. Skal være BH-6 sies det... Sender tilbake hvis det er AH-6 :thumbdown:

Skrevet (endret)

Tviler sterkt på at det er AH-6, det er vel et par år siden de sluttet å produsere de. Det er nok helst CH-6. Hvem sier det er BH-6?

Endret av Endre
Skrevet (endret)

Er vel bare å be om et bilde av IC'ene, så kan man finne ut om det er BH-6 eller CH-6.

Edit: De gjør vel kanskje ikke slikt, men det skader vel ikke å spørre? :whistle:

Endret av Goophy
Skrevet
Vet at CH-6 skal være dårligere enn BH-6 (eller?), men er også AH-6 bedre enn BH-6? Og er AH-5 bedre enn AH-6 igjen?

Nei, AH-6 er dårligere enn BH-6. AH-5 finnes ikke.

Skrevet

Faens idioter hos mShop. Produktbreskrivelsen sier "Twinmos med Winbond", de sender meg Twinmos med M-tec. I tillegg glemmer de av å vedlegge angrerettskjema. Jeg har sendt mail, gjør de ikke opp for seg, blir jeg sur. Forbrukerombudet osv. :realmad:

Skrevet

Det er nok Winbond. Se om chippene har to sirkler. Som på bildet:

Resize%20of%20DSCN2273.JPG

Da er det Winbond. Er endel TwinMOS PC2700 M.tec som er BH-6 faktisk. Så kanskje du har vært heldig.

Skrevet

Hmm... det er faktisk to sirkler. Hvordan kan jeg sjekke om det er BH-6? Bare sette i maskine og håpe på det beste?

Skrevet

Mine OCZ BH-6 går på 215 mHZ 2-2-2-5 @2.8Volt døgnet rundt.

Hvis jeg begynner å nærme meg 220 begynner maskinen å bli ustabil, men dette er nesten helt sikkert hovedkortet.(NF-7 S)

Dette skjer selv om jeg gir rammen 3 volt med slakke minne timings og lav multiplikator på CPU, så jeg er ganske sikker på at NB på Abit kortet ikke tåler mer enn ca 218mhz :thumbdown:

Det er jo bare å teste.

Geir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...