Gå til innhold

Glftpd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, glftpd er en bra ftp server. Kewlt at du kan sende "raw" kommandoer som brukerstatistikker og netstatistikker osv...Har adgang til et par ftp topsites med 0-sec reller som bruker glftpd og de funker fint(sjekk av iprange og ident og greier:p)

 

Nå er det jo ikke så lurt å si at du skal slenge opp en "Warez"(lol, det er så lejmt ord, brukt av n00bs) server her sånn i publicen da men, send meg en mail hvis du har problemer med å installere eller å bruke den da, har tross alt 2 års erfaring med den :grin:

_________________

"Win if you can, loose if you must, but always cheat" :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: mUldWarP på 2002-04-21 18:42 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 12:05, Ahrain skrev:

Hva synes dere om gl-ftpd? , jeg skal sette opp en "warez" ftp for venner osv .... så jeg trenger en ftpd server som har engne usere som ikke er adda på maskinen fra før.


 

Jeg holde munn, jeg være din venn. Ok?

 

Bare send meg addressen til min epost, og brukernavn, så skal jeg teste glftp for deg. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-21 21:59, Dj_Offset skrev:

...en siste ting, hvilken "hardcore" linux bruker driver med

warez??


hmm, du kan jo tenke deg en topsite med 30 couriere, 2TB og en 100mbit linje, ville dette ha gått på en Winbox, NEI! :grin:

 

Ikke det at jeg er noen überl33t proftpd bruker, men så lang mine erfraringer rekker så støtter ikke proftpd ident sjekk, raw kommandoer eller scripting(sånn som irc boter som kan sjekke status på server etc.).

 

Skjønner godt at du ikke liker et program uten source og lisens, men til "warez scenen's" formål er glftpd et mye bedre valg.

 

Proftpd er alt for "kommerst" for hardcore scenerne :razz:

_________________

perl -le '$_="6110>374086;2064208213:90<307;55";tr[0->][ LEOR!AUBGNSTY];print' :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: mUldWarP på 2002-04-22 00:09 ]

Lenke til kommentar

proftpd er overlegen som system ftp og public ftp's, gjerne da i "lovlige" sammenhenger.. glftpd er retta mot et helt annet marked.. du skal være flink til å kode perl/c/tcl for å få alle funskjonene til glftpd implementert i proftpd...

sitebot, statistikker, nukes, requests, msgs, remote admin, evt. ratio, BW limiting, bnc support, individuell ident@ip config +++

 

på TG så hadde jeg en glftpd på en høy port :razz:

glftpd hadde 90gb d/l og 40gb u/l...

I tillegg så share'a jeg SuSE 7.3 dvd på proftpd men mange velykkede installs via anonym ftp...13mb i anonymoustransfer.log

 

hvert til sitt bruk.. :smile:

 

tilbyr gjerne hjelp med glftpd install jeg oxo :wink:

Lenke til kommentar

sitebot, -> hva brukes den til?

 

sjekke hvem som er på og hva de gjør via irc(kjekt å ha)

 

nukes, -> hva mener du med det?

 

Warez reller som er rella feil(feilpakka, bad AR på divx/vcd/svcd, re-encode, fakes...)

 

msgs, -> nyttig?

 

Absolutt!

 

Automatisk CRC sjekk av .zip og .rar er også en "fancyschmæncy" greie :smile:

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan tillate upload i glftpd?

 

Har prøvd å legge inn:

 

upload /site/incoming/????/*/* *

 

men dette virker ikke for meg...

 

Må man på noen måte "kill" glftpd og så kjøre det på nytt igjen for å få oppdatert .conf fila? Eller er det bare å logge ut fra server og på igjen????

Lenke til kommentar

gammel tråd men...

 

hvorfor bruke noe annet enn Proftpd??

Du kan da bruke det til "warez" også....

 

Exempel på proftpd.conf

 




 <Directory uploads/*>

   <Limit GET>

     DenyAll

   </Limit>



   <Limit STOR>

     AllowAll

   </Limit>



   <Limit MKD>

     AllowAll

   </Limit>



 </Directory>



 

Denne legger du til under Anonymous.... Da får folk til og laste opp, lage kataloger, men ikke slette,hente,eller fjerne kataloger....

 

Skal du ha ratio på den kan du laste ned en simpel plugin som heter mod_ratio (tror jeg)

 

edit:

 

et raskt søk på Google ga meg dette når det gjelder ratio:

http://www.dynw.com/mod_ratio/

har ikke prøvd det, men ser bra ut.... (du må recompile proftpd)

Lenke til kommentar

Lol dette var morsomt å lese.

 

Folk som ikke vet hva glftpd brukes til uttaler seg bastant... lol.

 

Uansett så er det ingentvil om at glftpd er avansert som "trade server"

større sikkerthets spekter mer scripts osv.

 

Men fra en system admins synspunkt så virker måten glftpd satt opp og kjørt litt mer "utrygt" og unormalt ut".

 

Jeg ville hatt lekt med meg begge jeg siden begge er to gode program og litt kunskap om dem skader ikke.

 

F.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...