Gå til innhold

Våt pc m/ Antarctica..


xtreme

Anbefalte innlegg

Hadde et lite 'uhell' ved montering av Antarctica blokken med de fantastiske slangefestene..

Den begynte å lekke som f* i slangefestene da jeg prøvekjørte pumpa.

Hk + gk ble vått.. :cry:

Lurte på om dette går bra så lenge jeg tørker det helt med varmluft el før jeg starter pc'n?

Brukte forøvrig destilert vann + 10-15% frostveske (blå), det blir ikke noe belegg når frostvesken tørker?

Klarer ikke å få slangefestene på blokken tett uansett hva jeg gjør, kuttet slangene så bent som mulig, og stappet de inn av all min kraft..

Til slutt brukte jeg 2-komponent lim rundt slangefestene, får se hvordan det gikk når det tørker.. :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sølte skjermkortet mitt fullt av samme sølet... Da skyllet jeg isopropanol over kortet og blåste det rent med trykkluft, gjentok dette 2 ganger, tilslutt så kortet ut som det var nytt og det funket toppers :thumbup:

 

Isopropanol er det som brukes i kondensfjerner til bil, så mao, det er vannfortrengende og ideelt for å få fjernet fukt.

Lenke til kommentar

Hadde akkurat mottatt et nytt hk etter en garantisak, pakket det ut av esken og satt på festene til vannblokka. Var nede og spiste og tenkte ikke over at vinduet sto oppe og hk lå rett under det. Når jeg var nede kom det et sinnsykt regnvær samtidig med ganske så frisk vind, så det regnet omtrent sidelengs. Når jeg kom opp på rommet mitt og skulle sette inn hk og resten av PC'en var selvfølgelig hk blitt kliss vått av regnet. La det på badegulvet i 10 timer omtrent (egentlig litt lite, men jeg var utålmodig) og etter det funka det :w00t:

 

Sto det ikke strøm på PC'en din er det vel så å si ingenting å bekymre seg over, bare å la det tørke ordentlig.

Lenke til kommentar

Det er så viktig å prøvekjøre vannkjølinga i 24 timer (eksempelvis) før man monterer det i PCen. Med Waterchill følger det jo også med en meget grundig guide som gjentatte ganger sier at man må prøvekjøre vannkjølingskomponentene for lekasje før montering. Så du har nok heller vært litt lat enn uheldig.

 

Men så lenge ikke PSUen var koblet til HKet, eller noen andre PC-komponenter, så skal det nok gå bra. Bare la det tørke godt. Og husk å prøvekjør neste gang før du monterer det i PCen.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...