Gå til innhold

Bilde istedet for submitknappen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har et form med en submitknapp. Jeg vil heller ha et bilde istedet for submit knappen. (f.eks en handlevogn). Hvordan gjør jeg dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

<input type="image" src="button.gif" alt="Submit" width="XXX" height="XXX" border="0">

De atributtene med rød skrift hører helst hjemme i CSS-filen ;)

Endret av Loomy
Skrevet

Takk, det fungerte greit. Eneste er de koordinatene som kommer i adresselinjen (f.eks: submit.x=23&submit.y=3). Hvordan kan jeg få bort dem?

Skrevet

Blir det automatisk en submit-knapp når man har alt-attributten "Submit"??

Man bør vel ha en onClick="Submit()" ? Jeg vet ikke om man å ha adressen til formen foran, men en submit() er vel ganske kjekk.

Skrevet
Det er bedre å ha et bakgrunnsbilde på input type="submit", enn løsningene nevnt ovenfor.

word! :w00t:

<input type="text" name="username" class="bilde" />

input.bilde {
background-image: url('bilde.png');
}

Skrevet
Takk, det fungerte greit. Eneste er de koordinatene som kommer i adresselinjen (f.eks: submit.x=23&submit.y=3). Hvordan kan jeg få bort dem?

<form method="post">

Det i rødt er vel det du skal sette inn i form-elementet ditt ;)

Skrevet

Litt off topic, men skulle ønske IE støttet attributtselektoren. Sluppet mye markup ved å bare skrive input[type=submit] som selektor i stedet for å angi klasser i uendeligheten.

Skrevet (endret)
Litt off topic, men skulle ønske IE støttet attributtselektoren. Sluppet mye markup ved å bare skrive input[type=submit] som selektor i stedet for å angi klasser i uendeligheten.

blir vel som å drømme om at IE7 støtter CSS2 fullt ut ivertfall, sjøl om CSS3 sikkert er tatt i bruk da :p

OT: edit: INNLEGG SEKS TUSEN! :woot:

Endret av arve87
Skrevet
Det er bedre å ha et bakgrunnsbilde på input type="submit", enn løsningene nevnt ovenfor.

Hvordan får man til dette da? Fikk ikke forslaget til Toolshed helt til å fungere.

Dette brukte jeg:

HTML:

<form action="form.php" method="post">
 <input type="submit" name="submit" value="submit" class="button">
</form>

CSS:

INPUT.bilde
{
 background-image:url('button.jpg');
}

Skrevet (endret)

oisann, hadde skrevet feil i innlegget her. Har det rett her i dokumentet. Problemet er at jeg får en hvit submit knapp, istedet for bare et bilde.

Endret av Azton

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...