Gå til innhold

Sx1 130 Mhz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Helt sprøtt hva man finner ved å søke gitt... :roll:

Skriver du f.eks "cpu mhz 6600" finner man alt dette:

- 6600

32-bit RISC CPU based on ARM-9 series, 104 MHz

- 7610

32-bit RISC CPU based on ARM-9 series, 123 MHz

- Sendo X

32-bit RISC CPU based on ARM-9 series, 120 MHz, ARM-7, DSP and graphics coprocessor

- 3650

32-bit RISC CPU based on ARM-9 series, 104 MHz

Endret av walter_melon
Skrevet

Har sx1 noen annen type enn disse risc cpuene, siden den yter dårligere (så vidt jeg har fått med meg i benchmarks på internett) enn 6600 og 7610? :hmm:

Skrevet
Har sx1 noen annen type enn disse risc cpuene, siden den yter dårligere (så vidt jeg har fått med meg i benchmarks på internett) enn 6600 og 7610? :hmm:

Vært interessant å sett tester som måler ytelsen på denne prosessoren ja - har du noen linker?

I menyer og sånn er definitivt SX1 raskere enn 6600 ihvertfall.

Skrevet
Helt sprøtt hva man finner ved å søke gitt... :roll:

Skriver du f.eks "cpu mhz 6600" finner man alt dette:

Han vil vise for alle uvitende Nokia-duster at SX1 har bedre prossesor enn de andre (Nokia) Symbian-telefonene selvfølgelig... :whistle:

HEIA SX1 NED MED NOKIA!! :hrm: ....

Skrevet (endret)
Vært interessant å sett tester som måler ytelsen på denne prosessoren ja - har du noen linker?

siemens_sx1_ytelse.jpg

måler jo prosessor ytelse på sx1 og 6600 og sammenligner... den forskjellen som vises der fatter jeg bare ikke, så noen får forklare meg den :D

Endret av oycob
Skrevet (endret)
måler jo prosessor ytelse på sx1 og 6600 og sammenligner... den forskjellen som vises der fatter jeg bare ikke, så noen får forklare meg den :D

Fant etterhvert ut at det var amobil sin test du hadde tatt grafen fra :)

Pussige resultater - SX1 klarer blant annet å spille av avi-filer med høyere bitrate uten å hakke enn 6600, noe som vel absolutt burde henge sammen med cpu-kraften vil jeg tro (snakker her om ting som er konvertert og avspilt med SmartMovie).

Merkelig: Kikket på resultatene på JBenchmark sine sider og der var det ikke i nærheten av den forskjellen som Amobil kom fram til...??? Noen andre som synes dette er pussig?

Endret av Shimano
Skrevet

sorry Shimano, tenkte ikke på å skrive hvor jeg hadde tatt bildet fra... tenkte at alle her hadde vært innom amobil sine tester av sx1 og 6600 :blush:

Uansett så kan det vel helt umulig stemme at sx1 kun yter ca. på linje med 3200. Kan ingen av forumbrukerne som har sx1 prøve å anskaffe dette benchmark programmet som er brukt sånn at vi får sjekka dette opp? :hmm:

Skrevet

Testet på min SX1 nå - versjon 2 funka ikke hos meg så jeg måtte ta versjon 1.

Dette er tallene jeg fikk (klarer ikke å se de i forhold til tallene ovenfor dog):

JBenchmark 1.0.4

Score: 1987

Text: 612

2D Shapes: 437

3D Shapes: 211

Fill Rate: 76

Animation: 651

Regner med at enkelte telefoner med lavere oppløsning kanskje scorer høyere på noen av testene siden det er 'mindre skjerm' å fylle...?

Skrevet (endret)

hmm, du scorer jo "right on target" i forhold til resultatene som står på jbenchmark sine sider... men skulle gjerne likt å vite hvilke tall amobil har brukt i den grafen. :dontgetit:

edit: v. 2 funker btw ikke fordi du ikke har midp2 på sx1.

Endret av oycob
Skrevet

Alle Nokias S60-mobiler er klokket til 104MHz.

SX1 er klokket til 120MHz, CPU'n er egentlig på 170MHz.

JBenchmark tester kun java-implementeringen på mobilene og har ikke noe med generell ytelse å gjøre.

Skrevet
Alle Nokias S60-mobiler er klokket til 104MHz.

SX1 er klokket til 120MHz, CPU'n er egentlig på 170MHz.

JBenchmark tester kun java-implementeringen på mobilene og har ikke noe med generell ytelse å gjøre.

Vel, det forklarer jo det hele litt bedre :)

Men finnes det noen benchmark progs som er brukbare og ikke går på javaytelse? (som kan brukes til testing av symbian telefoner)

Skrevet (endret)
Tror du på den grafen walter_melon ? Hehe

Så lenge du kan mene at Sx1 er best og jeg til tross for det kan like 6600 best er jeg fornøyd. Begynner ærlig talt å bli lei av disse innleggene.

Endret av walter_melon
Skrevet (endret)

For de som ikke har vært inne på Jbenchmark.com:

Nokia 6600

Jbenchmark 1,0 : 2403

Text 557

2D Shapes 540

3D Shapes 370

Fill Rate 260

Animation 676

Siemens SX1

JBenchmark 1,0 : 1971

Text 614

2D Shapes 430

3D Shapes 208

Fill Rate 70

Animation 649

EDIT: Begynner å blir ganske lei jeg også... Hva er neste, wolfhero? *venter i spenning* :ermm:

Endret av Mr.fungus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...