Gå til innhold

CPU bruk 100%

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I de siste dagene har jeg merket at PCen min er blitt merkelig treig. Jeg sjekket da cpu ytelsen ved å trykke ctrl+alt+del knappen, og så tallet 100% på cpu.

Hva kan dette skyldes? Jeg bruker ingen fildelingsprogram.

Hvordan får jeg løst problemet? Noen snille sjeler som kunne hjelpe meg?

Endret av d-e-x-t-e-r
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har opplevd ett par ganger etter at eksplorern har kræsja og startet opp igjen at den bruker 100% av cpu, gå inn på taskmanagern under prosesser og se om hvilken prosess som bruker 100% av cpu kraften.

Endret av Lugmeister
Skrevet

Virus? Adware?

Sjekk PC'n med ett antivirusprogram, og med ad-aware.

Ellers kan du også sjekke hvilken prosess som bruker så mye CPU kraft under "prosesser/processes" når du trykker ctrl-alt-del, og prøve å avslutte den. Gå deretter på start -> run og skriv msconfig. Velg "startup/oppstart" øverst til høyre. Her kan du velge hvilke prosesser som skal starte og ikke starte når Windows booter. Finn den prosessen som skapte problemer, og ta vekk krysset ved siden av. Den skal nå ikke starte når du starter Windows.

Restart nå, og se om problemet er borte.

Skrevet (endret)

iamapp - iamapp.exe - Process Information

Process File: iamapp or iamapp.exe

Process Name: iamapp

Description: Essential component of the Norton Internet Security and Norton Personal Firewall security products.

Company: Symantec Corporation

System Process: No

Security Risk ( Virus/Trojan/Worm/Adware/Spyware ): No

Common Errors: N/A

Endret av Lugmeister
Skrevet
Jah, se her du.. Det er noe som heter IAMAPP.EXE som bruker 95-99 av cpu. Skal fjerne den på den måten du fortalte, Afseth..;)

Så lenge du har firewall i Windows, kan du trygt skru av denne. Det er urimelig at den skal bruke nærmere 100% av CPU'en din. Har du ikke firewall i Windows, prøv å reinstaller Norton Firewall eller bruk ett annet firewall program.

Skrevet

Vel, jeg har fjernet iamapp.

Men cpu'en er like høy fortsatt. Nå er det REGFILTER.EXE som bruker nærmere 100% av cpu. Og den finner jeg ikke i msconfig-->oppstart lista heller :hrm: Skal jeg prøve å avslutte denne prosessen?

Skrevet

Kan virke som du har ett eller annet angrep gående på maskinen din som gjør at enten Norton Firewall eller en Windows prosess bruker CPU kraft på å stoppe det. Men prøv antivirus og ad-aware.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...