Anterialis Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Gjerne et program som feks. tar alle bildene i en folder, eller alle markerte bilder, og resizer det til ønsket størrelse raskt. Vet jeg kan resize i paint eller photoshop eller sånne program, men da må du vel gjøre det med ett og ett bilde? Eller er det noen der ute som har en mer genial måte å gjøre dette på? Grunnen er at jeg tar mange bilder med over 2mB størrelse, og dette må ned til akseptabel web-størrelse.. På forhånd takk
hemo Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 Eg har berre erfaring frå Adobe sine Photoshop-program. Her finnes batch og actions. Det fungerer heilt fint! Sjølv legger eg alt inn i Photoshop Album først (i orginal). Så fikser eg på raude auger, roterer, crop'er og sletter uønska foto. Når eg treng ei røys med foto til f.eks. ein web, merker eg desse og tar eksport. Album sin eksport er kjempebra! Spesifiser .jpg, størrelse, komprimeringsgrad og ønska ut-mappe. Vips er alt som eg vil ha det!
CBK Comm. AS Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 ACDSee 6.0 har også god funksjonalitet for batch resizing og slikt. Prisen er også "litt" gunstigere enn for Photoshop... Generelt er ACDSee et helt genialt program, faktisk. Bør lastes ned og testes. www.acdsystems.com
smh Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 (endret) Powertoys som er eit gratis tillegg til Windows XP inneholder Image Resizer. Sjekk linken: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx Med dette programmet kan du enkelt velge alle filene du skal endre størrelse på, Høyreklikk og velg Resize. Endret 25. juni 2004 av smh
Anterialis Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Skrevet 24. juli 2004 Har lasta inn Image Resizer og det fungerer kjempe bra. Anbefales!
Hidden Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Xnview er muligens enda raskere å bruke. Og 100% gratis, lite i filstørrelse og har mange andre funksjoner. http://www.xnview.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå