Gå til innhold

Ikke nok 3 pins kontakter

Anbefalte innlegg

Skrevet

På mitt hovedkortet (Asus A7V8X-X) har jeg koblet 4 vifter. Nå har jeg ikke flere 3 pins kontakter igjen. Men skulle gjerne festet 3 vifter extra. Hva kan jeg gjøre?

Har ikke så veldig stor greie på sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen sjanse for at det skader hovedkortet ditt, strømmen går jo ikke innom det en gang. Eneste muligheten er om du kobler for mange vifter på samme utgang på hk'et (med forgrener), slik at du trekker mer enn den takler der... men bare koble rett på psu, så går det fett. 7 vifter trekker ganske lite strøm.

Skrevet (endret)

Kunne sikkert funnet ut alt dette på kort tid ved hjelp av min gode venn internett, men hardware.no er alltid raskere. Tusen takk!

Edit: Leif

Endret av Skurupu
Skrevet

For strøm, ja.

Men ikke for IDE-kontakter, hvis det var det du mente.

En IDE-kanal kan bare styre to enheter, og vanlige IDE-kabler har uttak til disse to fra før.

Trenger du flere harddisker enn hovedkortet ditt takler, kan du kjøpe en ekstra kontroller. F.eks. en slik for IDE-disker, eller en sånn for s-ata disker. Husk kabler om det ikke følger med...

Skrevet

enig med lugmeister...

da slipper du masse kabelrot, pluss at du kan kontrollere hastigheten... Kjøp denne, så får du hd kjøling i 5,25" brønn (ekstra HD plass)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...