Gå til innhold

SFF-del i hardware.no

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Dette forumet trenger et SFF-forum (aka barebone aka Shuttle). Det er veldig mange spørsmål rundt denne "teknologien" og det hele blir mer og mer populært. SFF's tar over mye på markedet og folk begynner å legge merke til denne lille saken.

Det er mange deler her som er mindre vits, men et SFF-forum er absolutt å foretrekke. Vet det er mange som er enige med meg. Det eneste dere administratorer trenger å gjøre er å trykke på et par knapper.

Vær så snill!

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

QUOTE (IwwY^^ @ 25/06/2004 : 01:37)
Er absolutt det som trengs her på forumet! Veldig vanskelig å faktisk vite hvor man skal poste diverse ting om SFF!

Og ikke bare det; hadde man hatt en SFF-del, hadde folkene som faktisk hadde peiling, samlet seg der og folk hadde fått besvart spørsmålene raskere og bedre begrunnet.

SSF-PC-er er PC-er med den samme formen som de kjente mini-pc-ene fra Shuttle, MSI, osv.

Her er hvordan jeg synes at utrykkene skal brukes:

SFF-PC: (PC med SFF-formen)

user posted imageuser posted image

Stue-PC: (PC som har, i mer eller indre grad, en form tilpasset til hjemmeunderholdning)

user posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted image

Mini-PC: (Alle PC-er som er betraktelig mindre enn en vanlig PC.) (ja, den definisjonen er litt uklar, og mange andre navn inngår i denne kategorien, som f.eks. tablet-PC)

user posted imageuser posted imageuser posted image

Innvendinger?

Endret av HolgerLudvigsen
Gjest Slettet+9817234daf

QUOTE (HolgerLudvigsen @ 25/06/2004 : 13:44)
Ja, jeg synes også at vi bør kalle det Stue-PC eller lignende. Greit nok, SFF-formen er desidert størst, men stereoanlegg-pc-er kommer nok til å bli mer og mer vanlig. Dessuten er ikke alle inneforstått med begrepet SFF.

Men så la oss vende folk til å kalle det SFF. Blir sikkert en del stengte tråder i begynnelsen, men kommer det et forum som heter "stue-pc" blir det mer forvirrende enn søppel og annet.

SFF (small form factor) burde det hete.

Mini-pc som beskrives over, hører til i forumet for bærbare.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...