kesse Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Hvor mye kan jeg klokke en en amd xp3000+? noen her som har peiling på det..? Hvor høy varme er det egentlig forsvarlig at en cpu tar opp??
Goophy Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Det er folk som har klokket slike til over 3,6GHz med LN2. Vanlig med moderat luftkjøling er vel rundt 2,4-2,5GHz, men det varierer jo sterkt fra kjerne til kjerne... Max die temp. er 85grader celsius ved 1,65v. Under 80 er du trygg, men det kan være lurt å holde seg under 60. Er bare å prøve seg frem, skal litt til for å ødelegge noe...
olejohan Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Kva skal eg sette alle dissa instilingane i biosen på da? Har også xp3000+ Har vannkjøling også. Ole-Johan
endrebjo Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Kva skal eg sette alle dissa instilingane i biosen på da? Har også xp3000+Har vannkjøling også. Ole-Johan Du skal sette FSB litt og litt opp av gangen og kjøre en feftig CPU test mellom hver klokking, blir maskinen ustabil, men temperaturen er under 50°C kan du sette vCore (spenning på CPU'en, volt) litt og litt til maskinen blir stabil, og kanskje prøve og klokke litt videre med både FSB og vCore helt til temperaturen kommer over 60°C (eller vCore kommer over 2,0V)... Husk på at klokking opp i mot 60°C forkorter levetiden ganske mye (PS for all del husk AGP/PCI-lock (skal være enabled))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå