svampen Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Vet at dette ikke har noe med hardware å gjøre. Det jeg lurer på er om noen kan anbefale noen programmer til ripping av DVD til SVCD og DIVX? Programmet må/bør være enkel å bruke. THX!!!!
zacka Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Ved konvertering til Divx kan du bruke: - "DVDDecrypter" for å rippe inn DVD'en: http://www.doom9.org/Soft21/Rippers/SetupD...ter_3.2.2.0.exe - "Auto Gordian Knot" for å konvertere de rippede filene til Divx (med subtitles om du vil ): http://www.softpedia.com/public/cat/11/2/2/11-2-2-52.shtml Enkleste måten etter min mening. Jeg er nesten grønn på dette området, så siden jeg har fått det fint til så får sikkert de fleste andre det til også. --------------------------------- SVCD kan du sikkert lage etter du har rippet DVD'en med DVDDecrypter med f.eks Nero: www.nero.com Det har jeg ikke prøvd selv enda. Det får bli neste "kapittel" i min læring
Telford Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 Hei, leser med glede at andre har gått opp denne løypa. Jeg har forsøkt DVDRipperen og Gordisk Knute - med vekslende hell. Filmen blir UTROLIG BRA - men jeg får ikke med meg teksten :-( Jeg velger selvfølgelig rett i menyen... :-) Noen forslag til oppsett eller tilleggsprogrammer som trengs ?
Dingot0m Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 Feilpostet, vi har et eget forum for programvare... men uansett, prøv vcdhelp.com
baldrick-the-man Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 Feilpostet, vi har et eget forum for programvare... men uansett, prøv vcdhelp.com Feilpost eller ikke - gakk hen og prøv ut programmet som heter FairUse .... det er det enkleste og beste jeg har testa. Programmet kan hentes her http://fairuse.free.fr/lang_en/index.html og det er som navnet hinter om - et helt gratis program. Med dette trenger en ikke engang å gå veien om å rippe DVD´n over på harddisk, FairUse gjør ALT du trenger - og litt til. Kvaliteten på sluttproduktet er udiskutabelt bra, du velger undertekster - lydspor, vil du beholde AC3-lyden kan du det også, i det hele tatt - alt en trenger for å lage kvalitetsbackup av DVD-plater.
OlaTK Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Ved konvertering til Divx kan du bruke: - "DVDDecrypter" for å rippe inn DVD'en: - "Auto Gordian Knot" for å konvertere de rippede filene til Divx (med subtitles om du vil ): Blir filen da krympet ned fra de ca 4-7 GB som DVD decrypter lager til ca700MB med guardian knot?
Luftbor Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 (endret) Blir filen da krympet ned fra de ca 4-7 GB som DVD decrypter lager til ca700MB med guardian knot? ja, dog du stiller dette selv Endret 28. juni 2004 av Luftbor
bergaloevera Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 jeg skal rippe in Trotto Libre DVD'en min... Er det mulig å dele den opp i episoder med det overnevte programmet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå