Gå til innhold

Undermenyer+lyd i Studio 9.....


Anbefalte innlegg

Hei, lurer på hvordan man lager undermenyer i Studio 9 (DVD).

 

Hvis man f.eks har en hovedmeny som kalles "ferie 2004", hvordan lager man da undermenyer som "Paris", "Madrid" og "Roma" samt et valg for "Play all"?

 

Samtidig, hvordan får man hovedmenyen til å loope uendelig inntil bruker selv velger en sekvens?

 

Lurer også på hvordan man øker lyden i samme program; ser at under audio-toolbox'en kan man øke lyden inntil 10db, er dette eneste muligheten? Hva hvis man ønsker høyere volum utover dette?

 

Takker

 

IAK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det virkelig ingen som vet dette?

Regnet med at dette var enkelt for erfarne Pinnacle brukere...(jeg har nettopp begynt å bruke programmet..).

 

Skulle gjerne fått videoen ferdigredigert til helgen.........

 

Takker

IAK

Endret av kingvald
Lenke til kommentar

Kingvald, jeg bruker bare Studio9 til enkel redigering - bruker Adobe Encore til å lage DVD'er. Mptte derfor eksperimentere meg litt fram, men det å lage undermenyer så rimelig greit ut.

 

1. Under "Edit" fanen lager du ferdig de menyene du har bruk for (hovedmenyer og undermenyer). Jeg brukte "Storyboard" visning for dette.

2. Dobbeltklikk hovedmenyen slik at den kommer opp for redigering.

3. Trekk riktig undermeny fra "storyboardet" over den knappen i hovedmenyen som du vil at skal linkes til den.

 

Håper dette funker for deg også, virket i alle fall da jeg testet på min maskin nettopp.

 

Det der med looping skjønte jeg ikke. Jeg får inntrykk av at hovedmenyen looper automatisk? Uansett - der får du søke hjelp hos andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...