H_Bozz Skrevet 17. april 2002 Skrevet 17. april 2002 Hmm.. når jeg kobler til floppy til mine MSI hovedkort (har prøvd 3 floppyer på 3 msi hovedkort) så vil maskina bare ikke finne floppyen. Den lampa på floppyen lyser grønnt hele tida. Har sendt in 2 stk floppyer og fått bekreftet at de fungerer.. :sad: Hvorfor vil ikke floppyene fungere hos meg? JA, jeg har satt in kablene riktig vei.. :smile:
Blippblopp Skrevet 17. april 2002 Skrevet 17. april 2002 HEEELT sikker på at kabelen står riktig vei? Prøvd med annen kabel? Typisk feil når kabelen er "snudd"....
Mr-CEO Skrevet 17. april 2002 Skrevet 17. april 2002 Ser du den røde stripa på kabelen? Pass på at den ligger på Pin 1 på floppien. Hvis kabelen ligger feil vei, vil den grønne lampa lyse hele tiden. <-Regel av typen, uten strøm funker ikke på-knappen!
H_Bozz Skrevet 17. april 2002 Forfatter Skrevet 17. april 2002 Hmm.. er så å si 99.9% sikker siden jeg har prøvd å sette den rett ganske ganske ganske så ofte.. :smile: Men er jo alltid vært å prøve en gang til.. er kjipt å ikke få kjørt raid :sad:
Mr-CEO Skrevet 17. april 2002 Skrevet 17. april 2002 Det er jo strengt tatt ikke mer en 8 muligheter. 2 ender som kan stå 2 veier hver. Etter å ha prøvd alle kan du fastslå at du ikke har satt kabelen feil vei :smile:
H_Bozz Skrevet 17. april 2002 Forfatter Skrevet 17. april 2002 sorry mac, de kan bare stå en vei vær.. :wink: Men 2 ender er det.. :S
H_Bozz Skrevet 17. april 2002 Forfatter Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 15:45, Mr-CEO skrev:Ser du den røde stripa på kabelen? Pass på at den ligger på Pin 1 på floppien. Hvis kabelen ligger feil vei, vil den grønne lampa lyse hele tiden. <-Regel av typen, uten strøm funker ikke på-knappen! Hmm.. du mener siste pin? Starter fra venstre..
H_Bozz Skrevet 17. april 2002 Forfatter Skrevet 17. april 2002 wtf, alle f**** or va****, støgge f**** f**** floppyer.. 2 stk går bare an å sette in kabelen feil vei, den siste ser ut som om det bare går an å sette den in feil vei :S at det går an å ha misslykka floppydisker hjemme.. :
Mr-CEO Skrevet 17. april 2002 Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 16:35, H_Bozz skrev:wtf, alle f**** or va****, støgge f**** f**** floppyer.. 2 stk går bare an å sette in kabelen feil vei, den siste ser ut som om det bare går an å sette den in feil vei :S at det går an å ha misslykka floppydisker hjemme.. : Har hatt det problemet selv, Jeg løste det ved å ta kniven fatt :smile: Kontakten har den tappen på feil side? Bruk kniv og skjær den av.
Xell Skrevet 18. april 2002 Skrevet 18. april 2002 Quote: H_Bozz skrev (2002-04-17 16:24):sorry mac, de kan bare stå en vei vær.. :wink: Men 2 ender er det.. :S vel, du kan også sette enden som skal på HK på floppyen og motsatt... så du har nok teoretisk 8 måter å gjøre det på. men siden det alltid er en sokkel på HK blir det i praksis bare 4. :wink:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå