Gå til innhold

Nytt skjermkort, men hvilket? (ca 5 høvdinger)


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe 6800GT, siden det står mellom det og x800pro, og GT har kommet bedre ut i tester enn pro, selv med AA og AF på. Klokker det opp til et Ultra. OpenGL må jeg ha siden Doom3 står høyeste på lista!  :yes:

Vel, det kommer da helt an på hvilket system du kjører testene på.

 

Men kortene er ganske like uansett, du vil ikke bli skuffet om du velget x800pro eller 6800gt. Og for å si det slik...x800 pro vinner tester her og 6800 gt vinner tester der. Slik er det. Frem og tilbake, men i bunn og grunn, begge er gode kort.

Som du sikkert vet er det også mulig å klokke et x800pro kort opp til x800xt, men er jo ikke garantert at det fungerer.

 

Men det vi snakka om her var hvilket skjermkort han skal velge til ca 5k. Da blir det klart enten 6800 Ultra eller x800 XT PE.

Ja. Sant. Kan også klokke GT til Ultra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo det er det kortet. At det mangler PE er nok bare en feil fra nettbutikkenes side.

Nei, Sapphire kaller ikke kortene sine PE. Navnet er riktig det.

 

 

 

 

Kengurupølse

Mulig det. Men på www.ati.com står det følgende:

 

AGP bus configuration (8X/4X/Universal AGP 3.0):

RADEON X800 PRO and

RADEON X800 XT PLATINUM EDITION.

 

PCI Express™ bus configuration:

RADEON X800 XT

RADEON X800 XT PLATINUM EDITION.

 

Det er ikke nevnt noen X800 XT for AGP noe sted.

Lenke til kommentar

tror eg ville godt for Asus sitt X800XT kort, dei selger det på psdata... det er skikkelig kvalitet og ein jævli bundle ;)

 

Edit: og dei har større kjøler enn dei andre korta, da kan du klokke det meir...

 

Edit2: Her er link til kortet...

Endret av MuD
Lenke til kommentar

tror egentlig det er smak og behag som skiller de to kortene. x800xt pe har kanskje bittelitt bedre ytelse men samtidlig så har jo nvidia bedre drivere så man velger jo om man vil ofte litt ytelse for stabilitet osv............ har hat 9800pro siden desember og kan ikke si at jeg er misfornøyd men jeg savner den deilige "nVIDIA flyten" i spillene mine så jeg gå¨r nok for nvidia neste gang....

Lenke til kommentar

Blir altfor dumt å avgjøre en vinner mellom 6800 og X800 så tidlig. For det første finnes det ikke skikkelige drivere til noen av kortene, og for det andre så har 6800-kortene en del funksjoner som ikke X800 har. Dette vil gi 6800-kortene en fordel senere, når utviklere begynner å ta i bruk en del PS3 funksjoner.

 

Ingen vits i å henge seg på dagens X800-bølge hvis du er interessert i det beste. Vent heller en måned eller to slik at du får se en skikkelig ytelsessammenligning. Jeg sier ikke at 6800 kommer til å dra ifra X800 om noen måneder, men at det kommer til å bli jevnere, det er helt klart.

 

(og til dere som hyler 'fanboy' til alle og enhver, ikke prøv dere engang... denne posten er så nøytral som en kan få den, jeg holder med ingen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...