Gå til innhold

brenne DVD-filmer.. hurtig svar please..


Anbefalte innlegg

sorry, veit jeg burde søkt og slikt i forumet.

 

men dette er et hastespørsmål så poster heller her...:

 

dersom jeg har en DVD-leser, og kjøper meg en DVD-brenner som takler pluss og minus, kan jeg da uten problemer brenne vanlige dvd-filmer...?

 

alt dette er seff IDE-enheter på pc'n min....

 

sekundært, hvilken dvd-brenner i budsjettklassen er isåfall å anbefale...?

 

 

på forhånd takk, og igjen sorry for dette spørsmålet som sikkert er stilt tusen ganger før... :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går ikke sånn helt uten videre å kopiere filmene nei. Vanlige filmer er utgitt på DVD 9 (plater med to lag, sånne brennere er på vei, hvis de ikke allerede er kommet), mens vanlige DVD-brennere bare har et lag, altså halve lagringsplassen. Du trenger software for å komprimere filmene litt, men jeg vet ikke om jeg har lov å poste sånt her.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

det er ikke bare og bare brenne rett ut,du må selfølgelig ha ettpar programmer som hjelper deg litt på veien.

 

Men i teorien så skal dette ikke være noe problem :D

 

En dvd brenner som jeg synes er bra som jeg er fornøyd med er Nec 2500A.

Har faktisk to stykker i min maskin så jeg har iallefall ikke noe problemer med de.

 

Så jeg kan annbefale den på den varmeste ;)

 

Ser at Netshop selger den nå for kr 595. og det synes jeg er en bra pris for en dvd brenner.

Lenke til kommentar

kjempeflott med raske svar folkens!

 

da går jeg for en NEC DVD-brenner IDE ND-2500A, Bulk DVD+R/+RW og DVD-R/-RW da...

 

og da kan jeg altså kopiere temmelig identiske DVD-filmer med menyer og altting med den rette software'en...?

 

 

edit: og ja, selvfølgelig skal jeg ta kopi av min private dvd-samling slik at ungene mine ikke ødelegger originalene, så dette er fullt lovlig! :roll:

Endret av surtur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...