Gå til innhold

Sliping av cpu kjøleribbe!


Dr.

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fant ut her en dag når jeg rensa opp litt i maskinen og tok av cpu kjøleren at det hadde blitt noen små hakk på kjøleribba.

Har en Thermaltake volcano 9 med DuctingMod og en vifte som blåser mot den.

 

Har xp2600+ og på full load blir varmen på 50grader, dette var etter jeg hadde overklokka fsb'en til 180.

Jeg bare lurer på om de hakka gjør at det blir dårligere kjøling eller om denne temperaturen er helt grei.

 

Systemet ligger på 27 grader celsius.

Har lest om noen som har slipi kjøleribba og fått et veldig bra resultat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
19 grader er grei system-temp, men om sommern kan det hvis det er for lite vifter bli opptil 40 grader det har ihvertfall jeg opplevd, og men ikke altforgod kjøler kan cpu fort gå over 60 grader. Hvor mange vifter har du? Jeg er ikke mannen og spørre hvis det gjelder sliping ;)

Da må du ha rar kjøling fordi maskinen her plaier å stå i ett rom der det er 20 grader minst.

 

Med luftkjøling er 50-60 en god temperatur etter min mening. (Støynivået er heller moderat ved denne temperaturen)

Lenke til kommentar

jeg har en titan 120mm vifte i toppen som blåser ut og en enermax 80mm bak som blåser mot cpu vifta, har også to vifter på strømforsyninga.

skal sette inn en enermax 80mm til i sidedøren da.

 

Er ikke lav støy på pc'en min da, men skal være litt støy, er gøy det ;)

 

Men hvis det er noen som har erfaring med sliping og resultater så bare kom med det.

 

Lurer litt på om jeg skal kjøpe ny kjølepasta for begynner å få lite igjen, og lurer kanskje på om jeg kan finne kjølepasta som er bedre nå.

 

Lønner det seg å ha den vifta som blåser mot cpu vifta eller ville det vært best om alle viftene hadde blåst luft ut av kabinettet?

Endret av Dr.
Lenke til kommentar
19 grader er grei system-temp, men om sommern kan det hvis det er for lite vifter bli opptil 40 grader det har ihvertfall jeg opplevd, og men ikke altforgod kjøler kan cpu fort gå over 60 grader. Hvor mange vifter har du? Jeg er ikke mannen og spørre hvis det gjelder sliping ;)

Da må du ha rar kjøling fordi maskinen her plaier å stå i ett rom der det er 20 grader minst.

 

Med luftkjøling er 50-60 en god temperatur etter min mening. (Støynivået er heller moderat ved denne temperaturen)

Ja det hørtes litt rart ut, men jeg har 18 grader system og 28 idle på min XP+3000@2,4Ghz, men nå har jeg jo Vulcano 12 det er jo ikke noen pyse. 50-60 Grader er mye da ville jeg gått til affære med engang. Det erikke skadelig men om sommern kan det fort bli det og alt kjører bedre på lave temps ;):yes:

 

EDIT: Pcen min er nesten stillegående også :w00t:

Endret av thomas_c24
Lenke til kommentar

Hvis pcen har GOD luftstrøm bak så er det ikke noe problem, men har du den nærme en vegg eller inne i en hylle (slik jeg har) så bør alle vifter bak og på toppen blår ut. Det er gangske viktig snudde viftene mine, resultat = -5grader på CPU og System :D

 

EDIT: Leif (han er død nå :thumbup: )

Endret av thomas_c24
Lenke til kommentar
QUOTE (thomas_c24 @ 18/06/2004 : 09:28)

19 grader er grei system-temp, men om sommern kan det hvis det er for lite vifter bli opptil 40 grader det har ihvertfall jeg opplevd, og men ikke altforgod kjøler kan cpu fort gå over 60 grader. Hvor mange vifter har du? Jeg er ikke mannen og spørre hvis det gjelder sliping 

 

 

Da må du ha rar kjøling fordi maskinen her plaier å stå i ett rom der det er 20 grader minst.

 

Med luftkjøling er 50-60 en god temperatur etter min mening. (Støynivået er heller moderat ved denne temperaturen)

Men har du hørt om en liten kul kombinasjon som heter 10 kabinett-vifter+kjeller? :roll:

 

EDIT: Jeg får 15 grader system når jeg har på viftene

Endret av thomas_c24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...