Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT trådløst nettverk hjelp


Anbefalte innlegg

Hollo folkens :p

 

Jeg utvider maskinparken min her og trenger litt tips.

Status: Jeg har en hoved stasjonær pc som er koblet til en router fra NextGenTel (ikke trådløst).

 

Blir snart eier av en Fujitsu Simens AMILO M 1420 (bærbar) med innebygget WLAN 11Mbps.

 

Min tanke er da at begge maskinene kan surfe på nettet uavhengig av hverandre samt at de kan linkes til hverandre. Min stasjonære står under en meter fra routeren.

 

Tenker at jeg kobler NGT routeren til en trådløs router av et eller annet slag, så er den stasjonære koblet sammen med den trådløse routeren med en tp kabel (eller evt. må jeg kjøpe et trådløst pci kort). Den bærbare linkes til den trådløse routeren trådløst :p

 

Ønsker også muligens å koble til et par andre maskiner etter hvert.

 

Høres dette riktig og fornuftig ut? Hva trenger jeg av utstyr? Inbiller meg at jeg kun trenger en trådløs router/aksesspunkt. :hmm:

Endret av Biggus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, skulle holde med en trådløs router, med mindre du vil ha trådløs på stasjonær pc'en... men står den under en meter fra modemet og en eventuel router, så er det vel ingen grunn for å bruke trådløs.

Bare pass på få en router som støtter både trådløs og "tråd" :) (de fleste gjør sikker d)

 

Eksempelvis denne. (Bare et eksempel uten noen form for anbefaling)

Endret av Keworkian
Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger, men den trådløse routeren til NGT lar mel vel kun få tilgang til internett og ikke de andre maskinene i nettverket vel. Jeg må ha tilgang til internett og maskinene i nettverket, ikke kun en av delene. Pose og sekk takk :thumbup:

 

Edit: joda, den trådløse routeren til NGT er alt jeg trenger etter å ha sjekket. Støtter pc nettverk såvel som internett deling.

Endret av Biggus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...