Gå til innhold

Ny tlf. Hva bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei og hopp. Da er det vel snart tid for ny mobiltelefon igjen da.

 

For øyeblikket har jeg en SE T610 som skal byttes ut.

 

Nå står det mellom disse alternativene :

 

* Nokia 6600

* Nokia 6230

* SE K700

 

Hva bør jeg egentlig velge? Jeg skal kjøpe med abonnemant, så det har ikke så veldig mye å si mht pris osv.

 

Kamera er en essensiell ting .. Skjerm er også viktig. Vet at skjermen på 6230 ikke er av den største. Men liker den uansett.

 

Men hvem er best. 6600 er jo en symbian telefon.. og kult er jo det. Men er det noe å satse på .. Hvem har det beste kameraet.. og hvem har best ytelse på videofunksjonen?

 

(Sitter med en finger mer på 6600)

 

Hva tror dere? Fint hvis de av dere som har erfaringer med de forskjellige modellene jeg har nevnt, kan komme med +/- ved telefonene.

 

Som sagt.. jeg vil ha en med bra ytelse. Kan ikke sammenligne,men min SE t610 ble treig og uresponsiv .. også laggy da det ble noen bilder og lyder, meldinger osv. Telefonen må tåle at det ligger bilder, videosnutter osv der uten at det går utover ytelse.... Så... Hva bør jeg velge?

 

NB! Ikke kom med jalla innlegg. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 6600 og 6230 i dag og har tidligere hatt T610 og jeg er ikke i tvil, gå for K700. Har ikke prøvd den selv men etter spesifikasjonene og tilbakemeldinger å dømme så er K770 den beste av disse telefonene (min mening)

 

6600 er for stor og klumpete og har ikke radio og MP3, video muligheten er elendig og skjerm og kamera er ok.

 

6230 er en bra telefon men K700 er bedre med sin store skjerm og video muligheter

 

6600 og 6230 har minnekort men min erfaring er at jeg laster altt over til PC etterhvert og k700 har 40 mb lagring så jeg tror ikke det er noe problem.

 

K700 er en mye bedre multimedia telefon en (min mening) en 6600 og 6230 så jeg kvitter meg med mine 2 nokiar til fordel for k700

 

Gå for K700 og jeg tror du blir veldig fornøyd!

 

Retro....

Lenke til kommentar

Ja,kjøp Nokia 6600,den har en fantastisk skjerm.Veldig skarp og gode fargegjengivelsa.En i klassen min har den og jeg ble overrasket over den utrolige skjermen.Man kan få taki tredje-parts programvaren som gjør at man kan ta opp video med bedre kvalitet enn den som er standard på 6600.philips camcoder trur jeg den het,ble ivertfall bedre kvalitet enn standard videoopptakeren på Nokia 3650,da jeg hadde den.

Lenke til kommentar

Du sa skjerm var viktig, og da må du huske at K700-skjermen er relativt liten (akkurat samme som på din T610 faktisk).

Jo men skjermen har flere piksler på samme størrelse... Så skjermen blir jo en hel del skarpere enn T610 sin.

 

 

P.S K700 har ikke minnekort, men den har jo 41 mb innebygd minne... :thumbup:

Lenke til kommentar

Okay.. Så ettersom dere kommer med her nå. Står det mellom 6600 og K700.

Har ikke så kommet mye info om 6230 da. Er den ikke noe å satse på?

 

Jeg blir usikker angående 6600 og K700. Begge frister..

Men hvem har best videofunskjon da? 6600 med tredjeparts verktøy? Som ble nevnt her. Det har ikke så mye å si, men kjøper den av de tlf som er MEST for pengene og som jeg kan ha en stund. 6600 har jo minnekort..

Lenke til kommentar
Okay.. Så ettersom dere kommer med her nå. Står det mellom 6600 og K700.

Har ikke så kommet mye info om 6230 da. Er den ikke noe å satse på?

 

Jeg blir usikker angående 6600 og K700. Begge frister..

Men hvem har best videofunskjon da? 6600 med tredjeparts verktøy? Som ble nevnt her. Det har ikke så mye å si, men kjøper den av de tlf som er MEST for pengene og som jeg kan ha en stund. 6600 har jo minnekort..

6600 kan ta opp 10 sek med video og det finnes noen "dårlige" tredje parts alternativer som jeg personlig ikke er fornøyd med i hvertfall.

 

Retro...

Lenke til kommentar

Vil du ha en tlf. med symbian: Velg 6600. (Symbian er et opperativ system for mobiler som åpner for 3.partsprogramvare slik at du kan se video, bruke opera på mobilen, ha mere "avanserte" spill, lese word excel mm! Som "InZoma" sa, hvis du orker å finne ut og ta ibruk symbian skikkelig så er det ingen vei tilbake!. Største minus opp imot 6230 og k700: Størrelse og mangel på stereo lyd til mp3.)

 

Vil du ha en tlf. med mp3 og masse plass: Velg 6230. (Har minnekort, noe 6600 har, men mangler stereolyd og er dermed ikke aktuell som mp3 mobil. Største minus: Liten skjerm.)

 

Vil du ha en god multimedia telefon: Velg K700. (Har ikke prøvd denne skikkelig enda, og da vil, og kan jeg ikke si hva det store minuset er egentlig :))

Lenke til kommentar
Jeg har ikke fått med meg hva symbian er, hva er det?

Her ser du et lite inlegg som omfatter ditt spørsmål. En litt lang forklaring egentlig, men i korte trekk kan jeg si at Symbian er et opperativ system (akkurat som MacOS, Linux, Palm og windowns), men for mobiler. Symbian åpner for 3 parts programvare som gjør at du kan innstalere program, mere avanserte funksjoner osv. Da blir telefonen virkelig en multimedia digns ;) Hovedtelefonene mine har begge symbian, og jeg skal alltid ha minst 1 symbian telefon, klarer meg ikke foruten lengre...

Av noen programmer så kan jeg nevne disse; (eller hva de gjør mao.)

Spill, navigasjon,mp3,radio,lese program, oversettelses program, ordbøker, bibel, office pakker, fjernkontroll, program som utfører ting til en hvis tid, programmer som fks. setter mobilen i lydløs når du nærmer deg et hvist område (merk, virker bare i byer, siden programmet bruker informasjoen fra gsm nettet, basestasjonene, ikke gprs), fjernkontroll, styring av pc, lommelykt, answering machine prog. , mere avanserte profiler, gameboy emulator, mere avanserte kamera/video program, WORLD CLOCK,filmer/tegneserier/musikkvideoer på mobilen, word, excel, lommelykt program, anti-mygg program med mere! Nesten bare fantasien er begrensingen :)

 

Handango.com er en "butikk" som selger (finnes gratis også) symbian programmer.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Du får Siemens SX1 til 990,- med Netcom Active Talk-abonnement nå om dagen.

 

DET er mye for pengene det!

 

Symbian-telefon med stort sett samme muligheter som Nokia 6600 MEN i motsetning til Nokia 6600 så har du både radio og mp3-spiller i Stereo... Størrelsesmessig er den ganske lik i bredde og høyde men den er en halv cm tynnere.

 

Eneste drawback slik jeg ser det er den litt uvanlige tasteplasseringen, men det er mest en treningssak - jeg skriver allerede rimelig raskt etter bare et par dagers tilvenning.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Helst ikke snakk om opperatør-bindingspriser, siden disse kan variere sterkt, og er bindende. Heller bruk vanlige veiledende priser, uten binding. :)

Hvorfor det?

 

Abonnement må man ha uansett, og det er da virkelig ingen som gir 4000++ for en mobil såsant man ikke bytter flere ganger i året :)

 

Jeg bandt meg i 12 måneder til det samme abonnementet som jeg alikevel hadde fra før og fikk min SX1 til 990,-. Faktisk pris for meg: 990,- siden jeg uansett hadde beholdt samme abo med min gamle telefon :)

Lenke til kommentar
Du får Siemens SX1 til 990,- med Netcom Active Talk-abonnement nå om dagen.

 

DET er mye for pengene det!

 

Symbian-telefon med stort sett samme muligheter som Nokia 6600 MEN i motsetning til Nokia 6600 så har du både radio og mp3-spiller i Stereo... Størrelsesmessig er den ganske lik i bredde og høyde men den er en halv cm tynnere.

 

Eneste drawback slik jeg ser det er den litt uvanlige tasteplasseringen, men det er mest en treningssak - jeg skriver allerede rimelig raskt etter bare et par dagers tilvenning.

Ja.. det er interessant det! Absolutt. Men er den brukbar? God å skrive sms med osv?

Er det noe større irritasjonsmomenter over den?

Lenke til kommentar
Du får Siemens SX1 til 990,- med Netcom Active Talk-abonnement nå om dagen.

 

DET er mye for pengene det!

 

Symbian-telefon med stort sett samme muligheter som Nokia 6600 MEN i motsetning til Nokia 6600 så har du både radio og mp3-spiller i Stereo... Størrelsesmessig er den ganske lik i bredde og høyde men den er en halv cm tynnere.

 

Eneste drawback slik jeg ser det er den litt uvanlige tasteplasseringen, men det er mest en treningssak - jeg skriver allerede rimelig raskt etter bare et par dagers tilvenning.

Ja.. det er interessant det! Absolutt. Men er den brukbar? God å skrive sms med osv?

Er det noe større irritasjonsmomenter over den?

Du mener annet en at den ser ut som en dass, har noen helt ubrukelige knapper, knapper som har en tendens til å feile og falle av......nei utenom det så er det en super telefon :p

Lenke til kommentar

Jeg synes den funker supert, men det er litt varierende omtaler av den på nett - her er et par av dem:

 

http://www.itavisen.no/art/1303234.html

http://www.amobil.no/art.php?artikkelid=5599&side=0

 

For meg var det utslagsgivende at den hadde radio og MP3-mulighet med stereo-headset. Det som trekker mest ned i de fleste omtaler er tastaturløsningen har jeg inntrykk av, men som sagt så er det nok mest en vanesak - jeg er allerede godt igang med å skrive meldinger rimelig raskt etter et par dagers trening.

 

PS: Så en Futurama-episode på vei til jobb idag hehe (Kjøpte meg et 128MB MMC-kort i tillegg så jeg har plass til litt MP3'er, musikkvideoer og filmsnutter på telefonen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...