Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Struper BKK dc++?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7
Jeg er lokalisert på Os ohmy.gif

 

Det eneste jeg merker er at linjen min er raskere enn den egentlig skal være. Jeg bestillte 1024kbit i november i fjor, men får av en eller annen grunn 1700 i praksis. Hastigheten på 1024 linjene ble jo økt til 1500 i april, men ingen endringer skjedde da heller - jeg har fremdeles 1700

 

BKK økte hastighetene to hakk utfra det du hadde fra før....eller leste du ikke gjennom brevet du fikk så nøye ;)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BKK økte hastighetene to hakk utfra det du hadde fra før....eller leste du ikke gjennom brevet du fikk så nøye ;)

Som sagt hadde jeg 1700 flere måneder før hastigheten ble justert. Etter justeringen skulle jeg hatt 1500 - med andre ord skulle egentlig hastigheten bli lavere enn det jeg hadde. Men jeg har fremdeles 1700 (1750 for å være helt nøyaktig).

Lenke til kommentar

Og da har det skjedd igjen ...

 

Nå har jeg vært strupet på alle opplastinger bortsett fra port 80 i litt over en uke.

 

Mail er oversendt BKK, så vi får se hva de sier .

 

Date: Sat, 18 Sep 2004 13:19:45 +0200
To: [email protected]
Subject: Begrensning av kapasitet

Hei!

Jeg har for tiden problemer med overføring via FTP (port 21) (og da henholdsvis
opplasting TIL en FTP server, og ikke nedlasting fra nevnte server).
Samme problemet gjelder også ved opplasting via SSH (port 22).

Dette gjelder uansett hvilken server jeg prøver mot, og jeg vil da hevde at
dette ikke er "tilfeldige variasjoner i nettverket". Dette har pågått meg bekjent
i litt over en uke, og bør ta slutt så snart som mulig.

Hastigheten jeg oppnår på nedlasting er tilfredsstillende, men utgående hastighet
virker begrenset. Så langt har jeg bare sett på FTP og SSH, men det er mulig det
er andre begrensninger også.

Hastigheten jeg oppnår ved opplasting mot FTP/SSH-servere er ca 200 kbit, altså
ca 10% av hva jeg faktisk betaler for.

I avtalen jeg har signert, står det at alle endringer i abonnementet skal varsles
minst en måned før effektiviseringsdato. Nevnte endring har jeg ikke blitt gjort
oppmerksom på, og skal av den grunn fjernes.

Tidligere erfaring med kontakt til kundestøtte/tekniker har for min del utløst en
del uheldige situasjoner, så jeg håper for all del jeg denne gangen kan bli
overrasket av en positiv tilbakemelding om at dette var en feil, og at det er
rettet opp i. Enda bedre hadde tankene mine blitt om BKK om dette faktisk ble
rettet opp i tidlig i neste uke.

 

Erfaringen jeg nevner nederst er når BKK hadde 10 Mbit, og begrenset meg til 1, ringte meg på jobben og skjelte meg ut, sa jeg aldri mer ville få bredbånd i Bergen.

Dette endte med forlik fra min side fordi jeg var drittlei alle som jeg hadde vært i kontakt med hos denne ISP'en, og bare tok avtalen jeg kranglet meg fram til over 2 måneder.

 

Beklager, men ADSL er ikke noe jeg vil ha igjen; så det blir litt uintressant. Mulig jeg går for en bedriftspakke fra en annen isp i stedet. Jeg får se hvor dette her ender ut.

 

 

Ja, mailen er signert, men jeg føler ikke for å legge telefonnummeret mitt og mailen min ut her :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Som sagt har jeg Salten Bredbånd.

Struper på lik linje som BKK og UPC.

Kan vell få adsl fra di fleste her,

Får beskjed om jeg kan bare si opp avtalen jeg har med dem hvis jeg ikke er fornøyd. Salten bredbånd er arrogante og skjønner ikke at jeg har betalt 3900,- for å få linja.

Di har ikke klart å levere varen di selger, står ingenting i avtalen med dem at di kan redusere hastigheten, hadde det gjort det, hadde jeg aldri blidd kunde hos dem.

Kan man gå til forbruker kontoret med saken, eller skal man bare gå til lokal avisene her??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja da virker det som BKK er igang med strupingen igjen.. Men dette er litt merkelig, er det flere som har problemet? Tidligere har vi alltid trodd at de opererte med en slags topp 50 liste hvor du havnet vist du uploadet mye, det som er rart er at jeg har nesten ikke brukt linjen de 2 siste ukene, likevel er dc++ og bittorent nå strupet. Vist det er flere som opplever dette så er det kanskje bare problemer med linjenettet til bkk ? Selv tror jeg nok det er snakk om struping, merker ingen forskjell når jeg surfer eller kjører diverse tester..

 

Forbanna BKK, at de ikke fatter hvilket rykte dette gir dem, er de i det hele tatt intressert i kundevekst?

Lenke til kommentar

4 Mbit Fiber Duplex her også, hva slags borretslag holder du til i? Jeg bor i Skinneviken borretslag i Laksevåg, hadde vært greit å kartlegge hvor de struper, se om det er noe tilfeldighet eller om de faktisk har et system for struping. Evt om det faktisk er noe feil på linjen..

Lenke til kommentar

Litt rart at dei struper på port med tanke på at det finst mykje betre måter. Dei fleste P2P program har lett gjenkjennbare signaturar som ein kan filtrere på grunnlag av. Då går det ikkje ut over andre tenester som WebTV, VoIP o.l. heller. For mange ISP ar utgjer P2P trafikk til og frå internett ein stor utgiftspost, so dei vel å la intern overføring gå fritt, medan P2P trafikk mot internett blir strupa.

 

Eit litt tungt, men godt dokument på dette:

http://www.www2004.org/proceedings/docs/1p512.pdf

 

Reknar med at dette er noko BKK allereie veit, so eg tør røpe det. Vist ikkje, då treng dei kanskje meg og eg treng jobb!

Lenke til kommentar

Ser at BKK nå bare struper 25kb/sek på hver uplode slot Vist de ikke fjerner alle sperring i løpet av noen dager sender jeg bare mail at de kan ryke å reise!! Dette Gidder jeg ikke å finne meg i at de skal kunne styre farten min akkurat som de vil. Skal ha det jeg betaler for de skal ikke strupe noe som helst..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...