Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Struper BKK dc++?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå tror jeg jammen meg at de struper igjen. Får bare 12-15K pr "tråd" upload både ved ftp og emule. Kan bli galen av mindre. :-(

 

Lurer på om jeg ska fyre i gang emule, sette max upload og la den gå noen dager bare som "hevn" - jo mindre tråder de tillater, flere startes - båndbredden max'es jo uansett.

 

Noen andre i med BKK (ikke adsl) som merker at de kødder med uploaden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Nå tror jeg jammen meg at de struper igjen. Får bare 12-15K pr "tråd" upload både ved ftp og emule. Kan bli galen av mindre. :-(

 

Lurer på om jeg ska fyre i gang emule, sette max upload og la den gå noen dager bare som "hevn" - jo mindre tråder de tillater, flere startes - båndbredden max'es jo uansett.

 

Noen andre i med BKK (ikke adsl) som merker at de kødder med uploaden?

ok nå har jeg adsl, men jeg merker at de struper FTP upload. får _maks_ 13kb/s og da er hele båndbredden ledig

Lenke til kommentar

Hei !

Ja dem har begynnte å strupe trafikk ut av nettverket sitt , men internt går det med max speed enda . Men hvem vet hvor lenge det varer .

Urk andre eller tredje gang dem begynner så gir det seg etter en stund . synd at det ikke er flere billige isper her i Bergen som kunne ha gitt oss 2mbit duplex til 430 kr mnd :(

 

 

Andrew

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor de driver på på denne måten. En ting er det hvis det er arbeid i nettet , men når de struper upload på denne måten uten noe informasjon blir en nesten irritert.

 

Får håpe at denne "perioden" går over snart - hva f... er vitsen med å ha høy upload når en ikke kan benytte seg av mer en 12K pr tråd - kunne like gjerne hatt ADSL da.

 

Har stort sett alltid vært fornøyd med BKK, men slike episoder som dette får denne goodwillen til å kjølne litt. En vakker dag kommer det en konkurrent, og da skal vi se hva som skjer.

 

BKK i karakteren i dag er :thumbdown::thumbdown: (Two tumbs down)

Lenke til kommentar
ok nå har jeg adsl, men jeg merker at de struper FTP upload. får _maks_ 13kb/s og da er hele båndbredden ledig

Høres litt rart ut at de bare struper den litt...

 

Jeg har hatt DC++ oppe og kjørt 24/7 den siste uken. Ingen tegn til struping her i gården... (BKK ADSL)

Har fiber :|

Lenke til kommentar

Da var de ferdige med lekingen for denne gang - i løpet av natta så er det endret igjen og jeg kan spy ut alle de K'ene jeg skal.

 

Mener å huske at dette her skjedde i en helg sist gang også - kan det hende at vi kjefter på dem uten grunn at det kanskje er "feil" i nettet som gjør det, og at de trenger å "ta strømmen" på en eller annen forvokst ruter - og at de ikke oppdager det før etter noen dager?

 

Uansett - så lenge BKK ikke gjør det for ofte (og ikke for lenge), så kan jeg nok tilgi dem.

Lenke til kommentar

Jepp, merket det jeg også.

 

Vi får håpe at de reparerer på nettet, og at de fikser og trikser på kveld/natt/helger for å ikke ødlegge for bedrifter - farten holdt seg til ettermiddag i dag før den forsvant.

 

Uansett, så er det ganske irriterende, spesielt når det ikke er noe som helst informasjon om hva som skjer eller hvorfor.

 

Kanskje de gambler på at vi begynner å bli lei av å mase på dem hver gang de gjør det. Tror jeg skal mekke meg en "standard" epost som jeg bare hiver av gårde hver gang. Er det andre som klager også eller består klagestormen i en enkel epost?

Lenke til kommentar

Ikke gidd å klag mer.. hvis dere ikke er bundet til et visst antall år eller måneder så si opp på dagen, ikke slit så mye med å skrive mail til bkk. Og om du så har 1 eller 2 års kontrakt så betal den prisen det koster å si opp, er ikke det ca 1000 kroner? Det varierer fra isp til isp, men tror ikke det kommer til å koste noe mer, og jeg ville med glede betalt 1000 kroner for å bli kvitt en dårlig isp, fremfor å sitte i mange år og vente til abonementet går ut. :p

Lenke til kommentar
Jepp, merket det jeg også.

 

Vi får håpe at de reparerer på nettet, og at de fikser og trikser på kveld/natt/helger for å ikke ødlegge for bedrifter - farten holdt seg til ettermiddag i dag før den forsvant.

 

Uansett, så er det ganske irriterende, spesielt når det ikke er noe som helst informasjon om hva som skjer eller hvorfor.

 

Kanskje de gambler på at vi begynner å bli lei av å mase på dem hver gang de gjør det. Tror jeg skal mekke meg en "standard" epost som jeg bare hiver av gårde hver gang. Er det andre som klager også eller består klagestormen i en enkel epost?

gime så kan jeg å sende :) *litt latskap men men* :love:

Lenke til kommentar
Ikke gidd å klag mer.. hvis dere ikke er bundet til et visst antall år eller måneder så si opp på dagen, ikke slit så mye med å skrive mail til bkk. Og om du så har 1 eller 2 års kontrakt så betal den prisen det koster å si opp, er ikke det ca 1000 kroner? Det varierer fra isp til isp, men tror ikke det kommer til å koste noe mer, og jeg ville med glede betalt 1000 kroner for å bli kvitt en dårlig isp, fremfor å sitte i mange år og vente til abonementet går ut. :p

Kommer til å klage så lenge jeg må klage

Er en bedrift som ikke leverer varen man betaler for.

Er på grensen til svindel i mine øyne , har kontrakt som sier 2 mbit duplex / 230kbs/230kbs hver vei , fri bruk .......

Lenke til kommentar
Ikke gidd å klag mer.. hvis dere ikke er bundet til et visst antall år eller måneder så si opp på dagen, ikke slit så mye med å skrive mail til bkk.  Og om du så har 1 eller 2 års kontrakt så betal  den prisen det koster å si opp,  er ikke det ca 1000 kroner? Det varierer fra isp til isp, men tror ikke det kommer til å koste noe mer, og jeg ville med glede betalt 1000 kroner for å bli kvitt en dårlig isp, fremfor å sitte i mange år og vente til abonementet går ut.  :p

Kommer til å klage så lenge jeg må klage

Er en bedrift som ikke leverer varen man betaler for.

Er på grensen til svindel i mine øyne , har kontrakt som sier 2 mbit duplex / 230kbs/230kbs hver vei , fri bruk .......

Det finnes andre isp'er, er du ikke bundet så si opp. Skaff sdsl fra catch, bluecom eller ngt osv, bkk virker som et ganske sleipt firma, så gi opp. :(

Lenke til kommentar

Ikke til den prisen - BKK er faktisk ganske billig, og dette tullet har ikke skjedd så mange ganger, så jeg lever i håpet om at de bare "tester" ett eller annet.

 

Hvis det derimot blir "fast" at vi bare har 12-15K opp, så skifter jeg på dagen - det er nok av adsl tilbud som er minst like billig. Har ingen binding, så det er ikke noe problem her i gården.

 

Men jeg liker BKK, og vil helst at de holder opp og tulle slik at jeg kan beholde dem.

Lenke til kommentar
Ikke til den prisen - BKK er faktisk ganske billig, og dette tullet har ikke skjedd så mange ganger, så jeg lever i håpet om at de bare "tester" ett eller annet.

 

Hvis det derimot blir "fast" at vi bare har 12-15K opp, så skifter jeg på dagen - det er nok av adsl tilbud som er minst like billig. Har ingen binding, så det er ikke noe problem her i gården.

 

Men jeg liker BKK, og vil helst at de holder opp og tulle slik at jeg kan beholde dem.

Kanskje det nytter å klage.. Hvis alle ufornøyde bkk brukere truer med å bytte isp så skjerper dem seg.. Og etter hva jeg har hørt/lest så er det mange ufornøyde bkk kunder. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg er lokalisert på Os :ohmy:

 

Det eneste jeg merker er at linjen min er raskere enn den egentlig skal være. Jeg bestillte 1024kbit i november i fjor, men får av en eller annen grunn 1700 i praksis. Hastigheten på 1024 linjene ble jo økt til 1500 i april, men ingen endringer skjedde da heller - jeg har fremdeles 1700 :)

 

Så egentlig så virker det som om BKK har litt "jalla-opplegg". Jeg tror også dette dreier seg om et lokalt problem hos BKK, og ikke bevisst struping. Det ville bare vært rart om de gjorde uten å si i fra. Dessuten har BKK ingen grunn til å strupe FTP opplasting, da det ikke er i strid med avtalevilkårene.

 

Edit: Testet nettopp å laste opp til start.no sin ftp, og ble litt overasket. Vedlagt er graf som viser overføringen (15MB fil).

 

Som vi ser var hastigheten de 10 første sekundene ca 40KB i sekundet, men deretter sank den og holdt seg temmelig nært 30KB/s. Egentlig skal jo jeg ha 48KB/s, noe jeg vet jeg har hatt ved opplasting til andre steder. Testet også til home.no, hvor jeg fikk 30KB/s fra børjan av... :hmm:

 

Noe er muligens galt... :(

post-61-1094566203_thumb.jpg

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...