Gå til innhold

Nytt surroundanlegg til ca. 2300,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dyrt hifi utstyr?

 

10000 er faktisk enda low end, under 10000 er søppel

 

Er faktisk veldig mange som bruker 20000-40000 kr på eit surround anlegg

eller 10000 kr på bare stereo

 

Når du bruker 10000 kroner på eit anlegg så vil du vanligvis ikkje skifte det ut etter fleire årtier

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at for eksempel skulle holde med 3-5k for et greit surround til stua, og surround til pc er enda billigere.

 

sjekka raskt innom komplett og der fant jeg:

 

Creative inspire(7.1) til 2300,- http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122459&cks=PRL

 

Logitech Z-5300(THX høytalere) til 1800,- http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121014&cks=PRL

 

til stua kan man ta eltax utstyr(billig, men sikkert godt nok for folk flest):

122842

117683

110687

(lim inn i hurtigkassa)

hele pakka kommer på 3500,- og det er da Reciver(DD og DTS) fem høytalere og sub.

 

HIFi folket vi gjerne at alle skal kjøpe seg dyre anlegg, og noen av de kommer sikkert til å si at det jeg har lista opp her er søppel, men jeg tror det er godt nok for vandlige folk.(Nå er val kansje ikke komplett førstevalget for stuekino, ville bare bevise at man også finner slike anlegg til greie priser).

 

jeg bruker selv (Creative)Cambridge SoundWorks Desktop Theater 5.1, bruker coaksial S/PDIF kobling(fiber er dyrt), og det fungerer kjempebra til mitt bruk.

 

EDIT: siDDIs klarte og si det var søppel før jeg rakk og poste :p

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
Det er ikke alle som er kresne og som har råd til dyrt hifi utstyr ;)

For eksempel jeg.

Glemte visst å si at jeg skulle ha høyttalere til pc'n, ikke til noe hyper-oppsett til hundretusen kroner. Har heller ikke behov for å ha det i flere tiår.

2300,- å bruke til pc-surroundanlegg.

En venn av meg som jeg spurte sa noe om Logitech Z-5300 og Z-5600, er noen av de noe bra til det jeg skal bruke dem til (spill, mp3, film)?

Lenke til kommentar
En får det en betaler for... Hvis jeg skulle brukt så lite penger på et annlegg, hadde jeg heller satset dem på et rimelig stereo annlegg, enn et jalla surround annlegg..

Surround er jo tøfft da, forstår ikke hvorfor du fraråder han det.

 

Det er liksom ikke snakk om at man får skurring i lyden eller noe av å kjøpe et billig anlegg. Om man kansje ikke får med de små detaljene i lyden som bare et anlegg til over 10k kan gi(og som endel ikke engang klarer å høre), så fungerer det fint til å gi den illusjonen som man er ute etter når man skal ha surround.

 

bilspill er genialt med surround når du hører at bilene forsvinner bak deg og i skytespill hvor kulene hagler ned rund deg...

 

For all del gå for et surround anlegg nerdVANNA, du vil ikke angre.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Lydfolk altså, blir da ikke tilnermet samme følese å bruke et omså 200000 kroners steroanlegg til gaming, hrmf.

 

Selv billige surroundanlegg til 700 kr gir en bedre spillopplevelse en et hvilket som helst steroanlegg :yes:

 

Ellers så testet jo HW ut endel surroundaanlegg i den prisklassen en liten tid tilbake.

Lenke til kommentar

Okei, hør etter nå!

Jeg skal ha et surroundanlegg til pc'n for maks 2'300 kroner. Det skal brukes til spilling, litt film og mp3-musikk. Jeg kommer IKKE til å kjøpe stereo. Jeg kommer IKKE til å betale mer enn 2'300. Jeg trenger IKKE at det holder ut lengre enn meg selv. Jeg SKAL kjøpe det fra en nettbutikk.

Er det noen andre enn Civilix og Goodall som forstår det, og kan anbefale et ok sett?

Endret av nerdVANNA
Lenke til kommentar

Cambridge høytalerene er konge til spill,

film og musikk duger d og bra til selv om du ikke får den helt samme følelsen som et skikkelig stereo/surround anlegg.

 

Jeg vil påstå at Cambridge Soundworks 5.1 er nesten like bra som pappa sitt sony satelittanlegg i stuen til rett under 4000kr, de låter litt mørkere.

 

 

Ikke kjøp no billige drittmerker av høytalere, jeg ville kjøpt PC høytalere (Cambridge soundworks, Logitech sine dyrere og Altec Lancing er gode produkter), enn billig hi-fi

Lenke til kommentar
Takk for svar! :wee:

Er dette noe bra?

Ja, det fungerer kjempe! En kammerat av meg har det og det er skikkelig fet lyd for penga! Det som er litt kjedelig hvis du skal bruke det mye til spill er at du ikke kan ha 5.1 surround lyd. Det Cambridge Soundworks 5.1 anlegget er veldig bra det også, fordelen er at det er 5.1. Husker jeg rett så synes jeg kanskje lyden på Logitech Z-560 er litt klarere og penere å høre på(KAN være pga lydkort, husker ikke helt hvordan lydkort det var på den ene maskina).

 

Og, om du skal ha et surround anlegg til under x antall tusen, så er helt klart PC høyttalere mye mer effektivt å kjøpe. En kammerat av meg har Klipsch Promedia 5.1, og det er bare helt sinnsykt pen lyd i det, og bassen går ekstremt dypt, verdt hver eneste krone(om man har råd) koster ca 5-6000,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...