ivanp Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Til alle som vurderer å kjøpe S-ATA disk. Styr unna Seagate Barracuda 120MGB 72000RPM. Kjøpte 2 stk pc, med hver Seagate S-ATA disk. fikk fysisk feil på begge. Etter 3 retur og montering med fysisk feil på begge maskinene ga vi opp å kjøpte en vanlig IDE disk. Maxtor(fikk byttet) Vi prøvde altså 6 forskjellige av samme type. å etter 1 uke låste maskinen seg i oppstart av windows, eller fikk melding unmountable boot volume. fysisk feil altså på disken. Leverandøren mente det var batch feil, men rart at vi hadde 3 forskjellige batch nr??? noen som har hatt samme problem????
araber711 Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Regner med du brukte riktige drivere til S-AtA kontrolleren?
fredriku Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Regner med du brukte riktige drivere til S-AtA kontrolleren? Jeg slår meg med på forslaget ditt, og tror bruker kan ha lagt inn feil drivere, for den skal ikke engang boote om det er noe galt med disken, hadde samme problem selv.
Admin'c Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 kan også være dårlig kabel eller den sitter dårlig i, prøvd å oppdatere bios, hadde de kjøling, ble de utsatt for fysisk påkjenning, hadde du overklokket uten å låse pci frekvens. Er ganske mye rart det kan være, men seagate skulle da være ok det
timtowtdi Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Hmm... samme fysiske feil på 6 disker?! Hva er sannsynligheten for dette da? Hva slags hovedkort har du i maskinene? (MSI K8T?) timtowtdi
Mira Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Tror nok ikke dette skyldes dårlige disker, når seks av seks disker ikke fungerer er det noe mer enn diskene som er feil. Tror nok ikke de diskene hadde vært så populære eller i det hele tatt vært i hyllene hvis feilprosenten er så alarmerende høy
WishYou Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Jeg har to av disse diskene i S-ATA Raid (Speil) Fjellstabilt... Husket du denne? http://support.microsoft.com/default.aspx?...0&Product=WinXP En kompis sleit veldig med raidsettet sitt før han la den inn, uavhenging m han brukte sleep/hibernate funksjonene eller ikke. Wish
WeeR Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Har selv flere disker av denne typen.. 120GB, 160GB og 200GB. Ikke hatt noen problemer med noen av de. Tror nok du har gjort noe feil siden du har klart å knekke 6 stk på rad
vidarkri Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Det kan ha vært batch feil, jeg har jobbet med seagate disker i mange år og for noen år siden så hadde de kjempeproblemer med 1gb scsi disker. Alle produksjonseriene over et år feilet, dvs alle diskene måtte byttes. Bare på Hydro så måtte vi bytte flere tusen disker. Så det er ikke umulig at du kan ha hatt skikkelig uflaks. Men det er jo egentlig ikke så nøye da de fleste opererer med minst 5års garanti på diskene sine. Ps. Jeg har selv en 160Gb Seagate S-ATA som funker helt knirkefritt.
Martin_03 Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 (endret) Jeg har sett den "flush" feilen på et par maskiner med samme samsung disk. Det viste seg da ved at hele NTFS volumet ble utilgjengelig/korrupt ved oppstart, etter normal avstengning av maskin...Og at Windows ikke startet opp. Akkurat slik som her..... Dette skapte slett ikke defekte sektorer, kun behov for en repartisjonering. En kamerat er forøvrig på sin tredje 120 GB disk fra seagate (byttet på hp garanti). Fuj. siemens blandt annet har tappet seg ut med store serier av disker til compaq og til fuj. siemens maskiner, så det er vel ikke utenkelig. Endret 15. juni 2004 av Martin_03
lavizh Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Til alle som vurderer å kjøpe S-ATA disk. Styr unna Seagate Barracuda 120MGB 72000RPM. Kjøpte 2 stk pc, med hver Seagate S-ATA disk. fikk fysisk feil på begge. Etter 3 retur og montering med fysisk feil på begge maskinene ga vi opp å kjøpte en vanlig IDE disk. Maxtor(fikk byttet) Vi prøvde altså 6 forskjellige av samme type. å etter 1 uke låste maskinen seg i oppstart av windows, eller fikk melding unmountable boot volume. fysisk feil altså på disken. Leverandøren mente det var batch feil, men rart at vi hadde 3 forskjellige batch nr??? noen som har hatt samme problem???? Det er vel heller din manglende kompetanse på området trur jeg, sjangsen for at 6 disker har feil er null eller utrolig liten.
bjorn.e Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Er nok ikkje noe fysiske feil på disken bare fordi windows henger eller fordi den er unmountable - dette hørest veldig ut som en promise eller sil S-ATA kontroller som ikkje har fått drivere eller fått feile drivere i windows installasjonen. Brukte du en diskett med sata driverene under installasjonen i windows?
Renshai Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 (endret) Jeg har faktisk problemer med akkurat samme disk, 120Gb s-ata fra Seagate. Ved hard jobbing sier den *ka-blipp* og så virker det som den spinner ned og opp igjen. Disken står i et kabinett der det har stått 4 disker, tok ut to og satt den inni. Problemet ble faktisk borte ved å åpne både kabinett og vindu ved siden av maskinen + å ikke jobbe så hardt på den. Så kanskje de har litt kjøleproblemer i forhold til andre? Min WD s-ata 250Gb går som ei kule uten så mye som en ulyd.. edit: Kanskje verdt å nevne at jeg har tenkt å la den gå til den ryker og bytte den på garanti. De kan ikke levere en disk som krever unormalt mye kjøling uten å si ifra. Disken står alene i bånn av kabinettet. Endret 15. juni 2004 av Renshai
Martin_03 Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Jeg har faktisk problemer med akkurat samme disk, 120Gb s-ata fra Seagate. Ved hard jobbing sier den *ka-blipp* og så virker det som den spinner ned og opp igjen. Disken står i et kabinett der det har stått 4 disker, tok ut to og satt den inni. Problemet ble faktisk borte ved å åpne både kabinett og vindu ved siden av maskinen + å ikke jobbe så hardt på den. Så kanskje de har litt kjøleproblemer i forhold til andre? Min WD s-ata 250Gb går som ei kule uten så mye som en ulyd.. edit: Kanskje verdt å nevne at jeg har tenkt å la den gå til den ryker og bytte den på garanti. De kan ikke levere en disk som krever unormalt mye kjøling uten å si ifra. Disken står alene i bånn av kabinettet. Akkurat sånne ulyder som kom fra diskene til kameraten. I den maskina vet jeg kjølinga er dårlig, med 2 disker tett mot hverandre. hadde også en krasj med en 120GB WD, som lagde de samme lydene. Også i den maskina ( en dell) , var kjølinga dårlig. Vanlige arbeidstasjoner fra HP, Dell, med flere, tåler rett og slett ikke mer enn en disk.
SupremeX Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Min 160gb seagate sata funker helt fint, bruker den sammen med en 120gb WD pata. Bruker seagate'n som osdisk men med to partisjoner. wd'en bruker jeg til "andre" ting
ivanp Skrevet 22. september 2004 Forfatter Skrevet 22. september 2004 Det er fix nå, og jeg har fått nye disker! BIOS var ikke oppdatert! Ingen som skjønte det?? THX
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå